Maling af betongulv

For et år siden fik jeg den gode ide at male gulvet i min delvis opvarmede garage til veteranbil. Gulvet er beton og ca. 40 år gammelt.

Ved arbejdsstart var gulvet total fri for synlige oliepletter, gulvet blev afvasket med et rengørringsmiddel købt hos farvehandleren ligesom de øvrige anvendte produkter.

Efter tørring med affugter i 5 dage blev gulvet grundet og til sidst malet med 3 gange dækkendeenkomponent maling og til sidst en  toplak, altsammen nøje udført etfter brugsanvisningen.

Nu ca et år efter er ca 50% af gulvet afskallet og hver gang der vaskes/støvsuges eller fejes fjernes der skaller på ca 1 kvadratcm flere steder.

Nogen der harbet bud på hvad der er galt, som det ser ud nu er det ikke specielt kønt og jeg er ikke motiveret på at bruge 3-4000 kr på endnu en gang mislykket maling

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.
Mit gæt er fugt fra undersiden.
Mange garager har bare et støbt gulv oven på råjord, så fugt kan vandre op i gulvet.
Du kan nemt kontrollere det ved at klistre et stykke plastik fast på gulvet og vente et par dage... hvis der danner sig fugt på undersiden af plastikken, ja så ser det ikke lyst ud   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også