Trækning af pex i tomrør

Er der nogle der har en nem måde at trække pexrøret igennem tomrøret? 


Jesper-
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der ikke er for mange bukninger, kan man normalt bare skubbe dem igennem, det hjælper hvis man rejfer røret udvendigt så der ikke er en skarp kant der kan sætte sig fast.

Lidt silokonespray kan ofte gøre det lettere...


Ellers i med en træksnor, den kan man suge igennem med støvsugeren, eller blæse igennem med en kompressor.



Vi prøver igen, i morgen --

Kan du ikke bare skubbe det i (luk enden på PEX røret så der ikke er kanter på det)? Ellers kan du skubbe en søgefjeder i, og bruge den til trække PEX røret i med. Der er også den mulighed, at du ved hjælp af en støvsuger og en tynd snor med en klud eller en tot vat afhængig af længde og diameter suger snoren igennem røret, så du kan trække PEX røret igennem tomrøret.


fase

Jeg har skåret små trekanter ud af endestykket på PEX-røret. Lav 4 udskæringer ca. 3-4 cm ind i røret. Bredden af trekanterne ved rørenden skal næsten være 1/4 af omkredsen. Når trekanterne er skåret ud, vil røret "spidse til" når det møder en forhindring. Du får noget der svarer til en spids på dit rør. 


Søren O

Tak. Jeg har fået røret igennem nu. Jeg var nødt til at skære lidt ud i gulvet hvor den skulle op da det buk på tomrøret var lidt for skarpt. 😕

Men det lykkedes at få bundet en søgefjeder i og trukket den igennem efter det var gjort. 🙂


Jesper-
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis