Model til isolering af båd

En god måde at isolerer sin båd med, er at bruge Thermisol.Det kan købes i de fleste byggemarkeder og er ikke særlig dyr og det er nemt at arbejde med.Jeg har lavet spander med 60 cm mellenrum til at sætte den i spænd og lidt silkonelim.Uden på det har jeg moteret en 4 mm.krydsfinerplade der er skruet fast i spanderne. Krydsfineren er lakeret på indersiden og malet i den ønsket farve på ydersiden.Der er ingen kondens og det holder rigtig godt på varmen.bare skriv hvis i har nogle spørgsmål.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder spændende!

Hvad hedder produktet udover Thermisol ?

Der findes jo en del produkter under navnet Thermisol.

mvh
Kim
Thermisol ? Er det ikke bare en af de mange fabrikker der laver en "Flamingo", altså en ekstruderet PolyStyren ???
At de så laver dette produktet i forskellig densitet.

Om man så ønsker denne isolering i båden er jo et valg...
Men en mineral uld vil også være en mulighed, der er dog den hage ved mineral ulden at den ikke må blive våd da den falder sammen så..

Venligst Njord :oops:

MVH Njord
Flamingo bør man holde sig fra da det brænder alt for godt.

Der har lige været et skippertips i Bådnyt omhandlende isolering.
Der brugte man kork fliser 30x30 cm fliser og den fidus er vel ikke så tosset endda.
Et andet sted her på forumet var der forslag om det nye produkt Isoquick et glasuldsagtigt produkt 10mm tykt med alu folie på begge sider.
Med dampspærre og det hele.
Jeg var et smut i byggemarkedet i råd og dåd kæden og der anede man ikke noget om det.
Som skrevet er det tilsyneladende et meget nyt produkt.
check www.isoquick.dk

Jeg er selv faldet over et produkt som kaldes glavaflex.
Et produkt som brænder elendigt og isolere godt.
Produktet suger ikke vand og er med lukkede celler.
Men det er relativt tungt materiale og måske har det en bi-lugt af gummi.
Produktet anvendes vistnok i køle industrien.
Nok noget af det bedste som jeg er stødt på indtil nu.
Jeg har nu fundet ud af at Isoquick reflective intet har med glasuld at gøre, men det er stadig et spændende produkt
Kork isoleringen er fin fin, men ikke specielt isolerende sammenlignet med glasuld osv. Men det tager ikke meget plads så det kan limes op under ruftaget og på skrogsiderne af en glasfiberbåd uden de store problemer. Her er der jo ikke spanter i traditionel forstand at placere isoleringen mellem. Tilgengæld er der ofte tale om en sandwich opbygning af det øverste af skroget og dækket.

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Hej...
Dejligt med en masse info om isoleringsmaterialer.
Er der nogle som kender til et firma som professionelt, men dog billigt isolerer træbåde. Det skal helst være i København eller omegn.
MVH Line
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også