værksteds støvsuger

overvejer om jeg skal have en værksteds  støvsuger.

jeg har naturligvis en støvsuger pt. men det er blot en aflagt hus støvsuger som jeg kan tage lidt små snavs med. derfor overvejer jeg at anskaffe en mere dedikeret støvsuger a'la karcher, bosch, nilfisk m.m. til brug sammen med værktøj.


jeg planlægger at den skal bruges sammen med rundsav, pudsemaskiner, multiværktøj og fræser.

tænker umiddelbart at den skal kunne starte/stoppe sammen med værktøjet - men samtidig overvejer jeg også om det giver mening, jeg tænker at det må give udfordringer med sikringer ?

en støvsuger bruger typisk ca. 1200-1600 watt, og det værktøj som jeg påtænker at tilslutte bruger mellem 300-2000 watt. (f.eks. 2000 watt ved rundsav)

ialt vil det jo så kræve at en enkelt fase kan levere op til 3600 watt - hvilket nok er lidt mere end jeg kan regne med kontinuerligt 

hvad gør i andre, tilslutter i blot mindre energi krævende appr. eller bruger i 2 forskellige faser og derved tænder/slukker støvsuger selv.


noget andet er at flere modeller kommer med nogle systemer til rensning af filter (halv og hel automatiske) - er det noget værd ?, min normale miele gik næsten død da jeg brugte den til at suge gips og sten støv op med - det var for fint støv for den. efter en tur med trykluft renseren køre den dog lidt igen.



overvejer om jeg skal have en værksteds... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lavet en UTROLIG god støvsuger......hvis jeg selv skal sige det ;-). Jeg startede bare med en billig aflagt støvsuger. Så har jeg købt en Cyclone Dust Separation, på ebay og skruet den på en 30L fodertønde. Det virker til UG. Og der kommer nada støv i den støvsuger der virker som motor. Jeg kan lave lidt detaljer på den, hvis du er int. Mvh Tue

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis