Tilslutning af T-Stykke efter vandhane ?

Hej.

Håndværker er igang med, at lave vores køkken om. I den forbindelse er jeg nød til, at sætte opvaskemaskine i bryggers.

Jeg blev vejledt til, at købe et stykke og blot montere det efter vandhanen. Det er mening, at opvaske maskine skal kobles til vand. Pt. er det kun vaskemaskine der er tilkoblet, da jeg er blevet i tvivl om det er lovligt den måde jeg gør det på og om det er ok matriale jeg har fået t-stykke i. Fik af vide, at det godt kunne gå med kobbervandhane.

Jeg er meget i tvivl om jeg blot bør droppe det t-stykke eller, om det er OK. Hvad siger i ?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Kristian



Kristian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er der ingen problemer i, især ikke når det er efter vandhanen, så må du gerne montere selv...


Vi prøver igen, i morgen --

Det lyder, som om det bare er en midlertidig opstilling, indtil køkkenet er færdigt, så hvis slangerne ellers passer på gevindet så bare i gang.


fase

Yes det er midlertidig. Men vil gerne lære og gøre det rigtig og bruge de rigtige materialer. Har hørt der er nogle typer der ikke kan sammen (Jern, kobber, messing).




Kristian

Ja det er rigtigt, man må eks, ikke sætte et kobberør ind mellem to jernrør. Eller før en jernrør i forhold til den vej vandet løber, men må gerne indsætte et kobberrør efter et jernrør.

Det er noget med galvanisk tæring, messingfittings må man bruge til det hele. 



Vi prøver igen, i morgen --

Ok mange tak, så blev jeg så klog. Det hjælper meget. Det er hele er sluttet til og spiller. God aften til jer.


Kristian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis