Hydraulisk drev....

Hej Alle...
Har nogen erfaring med Hydraulisk drift på Propeller...???

Noget med en Dieselmoter med en hydraulikpumpe... og slanger til hvert drev...

Jeg har set en gammel tråd herinde men der må da være sket noget nyt....


 

Hej Alle... Har nogen erfaring med Hydraulisk... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej mikdk

Det lyder som en rigtig god ide i en katamaran. De "erfaringer", som her bliver sendt ud, er nok over 40 år gamle, og stammer fra een bestemt motor til een bestemt sejlbåd og går alene på at det er virkningsgraden, som er for lille. Det kunne da tænkes, at der osse har været tekniske problemer med den ene konstruktion, som blot nu er glemt.

Forfølg da ideen, snak med eksperter, der kan være sket rigtig meget teknisk udvikling på 40 år.

Der er osse mulighed med en elgenerator på dieselen og elmotorer til propellerne.



Venlig hilsen
Knud

jeg har en Shipman 28 seilbåt med en Feryman 13 hk og hydraulikk drift det fungerer veldig bra. Jeg har hatt den i 20 år uten noen problemer det eneste jeg har gjort er å montere en ekstra oljekjøler for når hyd.oljen blir varm går virkningsgraden ned.


tor l

Hej Tor....

Kanon.... Deter lige den løæsning jeg vil ha i Katamaranen...Har Du købt Ahipman 28´eren med Feryman 13 Hk... færdig monteret...???
Er det muligt at komme og se Din båd...???
mvh Michael


 

Nu findes der jo en hydraulisk gearkasse, som sidder direkte på motoren, og propel aksel ud af gearkassen.

Det er vel ikke det der er tilfældet i forige indlæg ?


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Hydraulisk gearkasse på motor er helt ok.

Spørgsmålet gik på hydraulisk overførsel til propeller.


1691

min båt kom med dette anlegget originalt det er produsert av et firma i  Gøteborg "hydromarin" men det er ikke mere.

Tor


tor l

Super Tor.... tak for det.....
Er det muligt at se Din båd...???   Jeg ved at Danfoss laver hydrauliske turbiner.... som burde kunne bruges på både...

Mvh Michael


 

båten kan du se men jeg holder til i Norge, men ta kontakt med Shipman 28 klubben i Danmark. Du kan bruke flere typer hyd.motorer og pumper å de kan reguleres med flere typer ventiler, skulle jeg bygget i dag ville jeg brukt en ventil som styres elekteisk da kunne jeg styrt fra flere plasser og fjernstyring 


tor l
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis