Projekt: Lys

[LDSPROJECT:2157]
[LDSPROJECT:2157] Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du nu kikker godt efter, skjuler der sig så ikke mindst en ledning mere i dåsen. Som det ser ud på dine billeder ligner det 3 (måske) femleder kabler. Prøv at koble den brune fra lampen til de brune og se om der er konstant lys i lampen, hvis der er det, er du sikker på, at det er fase, bare lige for at være sikker.


fase

Hmmm jeg må sige at det ligner en ordentlig omg hjemmefusk af værste skuffe..... nu ved jeg ikke om der har været muffe på de sorte, hvis ikkke så er der stor brand risiko til flg. Som jeg ser det er der ikke nogen dåse, men dine kabler ligge blot frit, siden de kan gemme sig, er det korrekt ?? I så fald vil jeg kraftigt råde til at du ringer til en elektriker...., 

Hvis de sorte ledninger ikke er forbundet i nogen af enderne er der ingen fare for brand, men det er ikke lovligt at have ledningsender, der ikke er forsynede med muffer. Om der er en dåse over brædderne er svært at se. Lad os nu afvente et svar fra Helda.


fase

kunne også være en korrespondance tænding

Uanset om det er en korrespondancetænding eller ej, må der være en ledningsende, som er afisoleret fra den tidligere lampe.


fase
Annonce

Ja der har ikke været muffe på de 3 sorte ledninger, og såvidt jeg kan se op under brædderne er ledninger løse. Jeg blev overrasket da jeg kom til at røre ved ledninger med dynen, da jeg lagde nyt betræk på. Jeg skal sige der er lavt til loft og som sagt en berøring med dynen gjorde at strømmen gik til mit vække ur og bordlampe som var sat til stik under afbryder til loft lampen. Jeg har strøm i resten af huset men jeg har kontaktet elektriker som kan komme i morgen eller onsdag. Jeg ville gerne have undgået den udgift der er ved det, men jeg har fået en forskrækkelse og tror det er mest rigtig. Mange tak for jeres hjælp, jeg er glad for at have forsøgt. 

Du har sikkert fået puffet samlemuffe af på enten de brune eller de blå. Med de fund af nye ledninger med ret lang mellemrum, er det nok det klogeste at få fagmand på. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis