Lukke for vandet i kælderen

Hej.


Jeg står i den situation, at jeg gerne vil sætte en opvaskemaskine til, det samme sted som min vaskemaskine sidder. Derfor har jeg købt et T-stykke, således begge kan være sat til her. På det udtag hvor vaskemaskinen er tilsluttet, sidder der en fuldstændig urokkelig og knækket ballofix, så derfor har jeg ledt efter andre steder at lukke for vandet, dog uden held.

Selve røret har jeg prøvet at følge rundt, og det ender på dette billede som det rør med den røde hane på (uden den blå hane). Den har jeg også prøvet at lukke, men uden held. Jeg undrer mig lidt over hvorfor der er en der er en pil på i retning væk fra vaskemaskinen. (Der står koldt vand, og en pil peger i retningen væk fra toilet, vask og udtag til vaskemaskine i kælderen, som den forsyner).



Jeg bor i kælderen og kan dog ikke udelukke at jeg måske har været for utålmodig med at vente på at vandet løber helt igennem (har haft samme tryk på i 3 min. med alle haner åbne).


Håber nogle kan hjælpe.




2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan ikke lige se noget konkret på dit billede, vi kan godt bruge et lidt længere fra også. Det er nu slet ikke sikkert at det er der der skal lukkes for det kolde vand. Er der ikke monteret en vandmåler? Her kan der normalt lukkes for vandet.


Søren O

Du har altid en afspærringshane mellem vandforsyningselskabets rør og din måler.(hvordan vil man ellers kunne skifte måleren?)

Et T-stykke duer ikke til at dele en vandstrøm op, den kokser trykbalancen op og når din vaskemaskin og opvasker kører samtidig, brokker den ene sig at den mangler vandtryk. Du skal bruge en fordeler. 

Hvis kuglehanen sidder fast - så skift den. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis