El gulvvarme

Jeg overvejer at lægge elektrisk gulvvarme under fliserne på badeværelse på 1. sal.

Der er mange mærker at vælge imellem. Har nogen gode eller dårlige erfaringer med elektrisk gulvvarme (herunder konkrete fabrikater) ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvis du ikke har noget imod at elregningen stiger betydeligt, så skal du bare vælge "elvarme"
Har du mulighed for vandbåret gulvvarme vil jeg anbefale det.

------------------
Poul Erik

PE

Vrøvl din elregning er ikke så slem forventet forbrug ved normal brug. ca. 60-80 kr pr. m² om året. Det er da ikke så galt.

Der findes mange systemer på markedet vi har prøvet et par af dem og den nemmeste at arbejde med samt der hvor vi fik mest service af firmaet var heat-com.

se : www.heat-com.dk
vi har erfaret at jo-el gulvvarme er det samme.
De giver 10 års garanti god kvalitet og en kanon god pris.
Vi vil også anbefale den nye termostat fra dem jeg kan ikke huske hvad den hedder men ring til dem +4563417777

vi alle, alle vi

Tak for det ! Har du erfaring i at lægge det direkte under fliserne ? Jeg tænker her på, om man blot kan lægge fliseklæberen ud som normalt ovenpå varmemåtten eller om der skal planspartles inden ???
Hvem vrøvler, jeg har en forestilling om, at det er dem som "sælger elektrisk gulvvarme".
Hvis gulvkonstruktionen/etageadskillelsen har en isoleringsdimension på 100 mm. vil u-værdien være omk. 0,28 w/m²k.
Regner man med, at gulvvarmen er tilsluttet hele året, vil forbruget være på omk. 245 kwh/pr/m². og er elprisen på omk. 1,5 kr/kwh. vil den årlige omkostning være 368 kr/pr/m².
Sammenligner man med samme forbrug i olie vil prisen ligge på omk. 140 kr. altså en besparelse pr/m² på 226 kr.

------------------
Poul Erik

PE

Ja, ikke for at forskrække og jeg kender ikke kvaliteten af den pågældende håndværkers arbejde, men en kunde har tidligere brugt kr. 18.000 i varme (olie) og ca. 8.000 i el.. Så fik han lavet gulvvarme i en del af sin spisestue - ca. 40 m2 og nu er el-forbruget steget 16.000 og den normale varme (olie) er uændret.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis