Søger erfaringer med Sioo og Organowood træbehandling samt Camo Marksman Pro

Jeg leger med tanken om at udskifte belægningssten med en træ terrasse i nær fremtid. Men jeg bliver en anelse fedtet når jeg ser priserne på de eksotiske sorter. 

Vores hus har en sort facade i mursten, hvor jeg synes at en flot lysgrå farve kunne stå godt til.


Jeg har så i min søgen set produkterne Sioo og Organowood som er en slags træbeskyttelse som får træet til at blive lysgrå.

Men er der nogen herinde der har prøvet midlet på hhv. tryk.imp. fyr og på lærketræ?


http://organowood.com/

http://sioox.se/category/inspiration/  


Tillige søger jeg folk der har erfaring med Camo Marksman Pro, som jeg synes ser spændende ud.




 Mvh Thomas

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg lagde terrassebrædder på vores altan  (14m2) med trykimprægneret træ sidste år. Det blev behandlet med sioo. 

De første par uger så det lidt spættet ud, hvilket måske skyldes det blev påført lidt for hurtigt. Men derefter blev det rigtig fint og ensartet. Det var meget nemt at påføre. 

I år ser det stadig rigtig fint ud, ikke som oliebehandling der hurtig bliver lidt trist. Jeg er glad for produktet allerede, men om det holder i længden vil tiden jo vise.


Morten

Tak for svar Morten! Var det fyrtræ du brugte?
Er jeg så heldig at jeg kan få dig til at dele et billede af hvordan det ser ud? 

Jeg ønsker at opnå den helt fine lysegrå farve, men er i tvivl om det er muligt på de billige sorter.


 Mvh Thomas

Lige nu er de plask våde og ser lidt triste ud. Men stykket henne ved døren er tørt og har den flotte grå farve


Morten

Hejsa, 

Er klar over at dette er en gammel tråd men forsøger alligevel. Jeg overvejer Sioo:x men syntes det er svært at finde reference billeder (som ikke er Sioo's egne) og generelle erfaringer med produktet. Hvad syntes folk om det? Er det svært at arbejde med og hvor har I købt det?

Alle input er velkomne  

Annonce

Hej

Jeg kan lige opdatere med mine erfaringer med SIOO behandling for 3 år siden. Kunne godt tage et nyt billede, med lige nu er terrassen plask våd, så det giver nok ikke så meget mening.

Vil dog sige at det har holdt super godt og ser stadig rigtig pænt ud, så jeg har været meget godt tilfreds. Terrassen er ikke overdækket, så den får en masse vind og vejr, men det holder stadig rigtig godt. Heller ingen alger.


Morten

Tak for opdateringen Morten, skønt at høre du stadig er tilfreds med Sioo  

Kaere Morten,

Jeg overvejer at købe SIOOX, men kan ikke finde nogle langtidserfaringer. Er du stadig tilfreds? 

Mvh Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også