Vand trænger igennm sokkel til garage/værksted

Har lavet en sokkel rundt og kan se vandet trænger igennem ved soklen hvor overgangen fra fundablokke til leca blokke er. Det er stortset i niveau med grunden.  Har gravet 10 cm af under grund Niveau inde i bygningen og tanken var der skulle ligge 10 cm "flamingo" i og derefter 10 cm beton oven på. Har ikke pudset soklen endnu ved ikke om det vil tætne det. Det er "kun" til garage/værksted men er i tvivl om jeg bliver nød til at tætne hele soklen eller om man skal hæve nivauet inde i bygningen 10 cm mere eller hvad man nu gør. Nogen der har erfaring med det.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt afslutter man sokkel et stykke over terræn, så hvorfor ikke lave den højere?

Normalt afsluttes overkanten af det støbte dæk ikke under terræn.

Pudsning og tjærring af sokkel gør den mere tæt, men hvis du har stående vand på ydersiden vil det nok komme ind på et tidspunkt.

Man kunne også lede vandet væk. Med et simpelt dræn, f.eks.


Elektronikteknikeren

Det er vel meget normalt at man støber beton nederst også mure lecablokke på fra lidt under jorden, og til de ca 20 cm over jorden, hvis man gerne vil isolere sin garage.

hverken lecablokkene eller betonen for den sags skyld er vandtæt, så hvis der ligger vand udvendig trænger det også ind. 

Ja tror bare jeg pudser soklen i vandtæt sokkelpuds. Og så laver jeg en rende så alt vandet fra grunden ikke lige løber ned i det hjørne hvor bygningen er. Nu kom der en del vand i dag så tror ikke normalt det vil være et problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis