Hvordan lime fuglebad sammen

Min mor har et fuglebad som hun har haft i mange år. Der er gået en revne gennem det, så vandet løber langsomt ud af det. 

Nu vil jeg lave det for hende, men ved ikke helt hvilken lim jeg skal bruge. 

Fuglebadet er lavet af gips. 



 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den jeg henviser til. Har selv brugt den til mange forskellige opgaver og den virker bare.

Hvis fuglebadet er lavet af gips, kan du prøve at lave revnen lidt større og komme gips rørt op i vand i.


fase
Matthias skrev den 21-07-2017 21:57:02

Den jeg henviser til. Har selv brugt den til mange forskellige opgaver og den virker bare.

 Men som du kan se på listen, så er der en alenlang smøre af forskellige produkter med det navn. Men så må jeg pejle mig ind på, hvad det er jeg skal bruge - altså helt bestemt hvilket et af dem det er. Jeg gider ikke smide 150 efter det forkerte. 


 

Annonce
S. Fabrin skrev den 21-07-2017 23:25:52

Hvis fuglebadet er lavet af gips, kan du prøve at lave revnen lidt større og komme gips rørt op i vand i.

 Umiddelbart kunne det godt lyde som en god logisk løsning. Kan godt være, men jeg lige nu hælder jeg mere til en løsning med noget tættende til at smøre/lime på. 


 

Kim, hvis du følger mit link, så har Matronics den du skal bruge. Den fås i sort og hvid. Det kan da ikke være så svært at vælge?

Hvis ikke du vil handle der, så se nøje på patronen og find en tilsvarende et andet sted.

Du kan også prøve at bruge en tokomponent lim som araldit, det kan også bruges til andet, så resten i tuberne ikke er spildt.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis