Ny bund og sider på trailer

Hej

Jeg har fået foræret en trailer af den gamle da bunden røg igennem på den under en transport. 

Jeg ønsker at få den renoveret så den kan holde nogle år endnu. 

Problemet er, at træet på sådan en trailer er stjernedyrt. Hvad anbefaler i at jeg skal gøre? Jeg har overvejet stålbund, men ved ikke om det er muligt.


Vh. Rasmus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den bedste løsning er at bruge nogle trailerplader, kik evt på DBA & GG der er ofte nogle til salg til ok priser.

Men ellers koster en trailer/støbeplade i 12 mm ca 400 kr.


Vi prøver igen, i morgen --

Som bundplade ville jeg så nok gå op på en 15 mm plade.

Du skal passe på ikke at øge højden fra det oprindelige. Det kommer til at gøre det besværligt med hængsler, sider o.s.v. 

Mon ikke den gamle bund har 20-25 år på bagen, så med ny bund kan du jo kigge lige så langt ud i fremtiden. Mon ikke det er ok så. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Man kan også lægge den nye bundplade oven på den gamle, hvis man får den savet til så sider og bagklap kan lukkes. Ikke den bedste måde at gøre det på, men langt den letteste. Alligevel ville jeg lægge en 15 mm plade.

Annonce

Det er fint med en 12 mm plade, ellers bliver den for besværlig at montere, vil nu ikke anbefale at ligge den ovenpå den gamle, så sidder den bare og samler fugt, og giver unødvendig ekstra vægt.


Vi prøver igen, i morgen --

Min anbefaling må klart være, find en støbe finer plade glat film 12mm ( læs Glat på den ene side og med nopret på den anden side (; ) og montere den med enten som orginalet popnitter eller 6 mm bræddebolte dette giver dig en fin trailer i mange år


Hey,jeg ved ingenting men jeg lærer hurtigt (;
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis