Isoleribg af skunk

Hej


Da vi er i gang med projekt 1 sal, så jeg til min store undren at skunken i vores hus fra 1930erne ikke er isoleret 😊😉


Da den endvidere er noget svær at komme til har isoleringen af den været en drøj omgang, nu er jeg imidlertidig kommet i tvivl om det overhovedet har været smart at gøre det.


Problemet er at der inde i skunken løber fjernevarme rør, som de fleste steder var været rør isoleret med ca 1,5 cm rør skum, flere steder var røret blot blottet, men da jeg ikke rigtig har kunne komme ind har jeg blot stoppet totter af gammel rockwool og glasuld ind med en lang ping og "stampet" totterne godt sammen så der ikke var store luft huller i mellem.

Spørgsmålet et nu, når jeg har stamet/presset glas/rockwool rundt om fjernevarme rørne både de steder der var isolering på, men også der det ikke var isoleret, kan disse rør blive så varme at dette kan udgøre en brandfare? 


Tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fjernvarmerør udgør ingen brandrisiko. De bliver normalt max 80o C. Noget andet - 1,5 cm skumisolering. Du kan spare en hel del penge ved at få det isoleret ordentligt.


Søren O

De er jo også blevet pakket ind i isolering nu, dog ikke rør isolering med eftersom skunken er blevet fyldt med rockwoll/glasuld

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis