El håndklædetørrer som radiator

Hej,

I forbindelse med renovering af mindre badeværelse på kun 2,2m2 er jeg ved at undersøge mht opvarmning. Da huset er el opvarmet skal det selvfølgelig være til el.

Indtil nu har der siddet en 250W radiator som egentlig har været ok og passer fint ift den generelle anbefaling på Ca 100W/m2.

Min tanke går nu på, at erstatte radiatoren med el-håndklædetørrer. Men de almindelige "rene el" håndklædetørrer findes kun op til Ca 1500w, hvilket jeg synes er for lidt til at erstatte min nuværende radiator. Men jeg kan så se at det er muligt at få en el patron til de vandbåret håndklædetørrer på op til 1000w. Men disse kan jeg ikke finde med rumtermostat :(

Har I nogen forslag? Eller går det slet ikke at nøjes med at bruge en håndklædetørrer som radiator?

God aften 


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Denne her er da på 250 watt link

TVS AGO Håndklædetørrer m/varmelegeme 800x500 mm, Sort - så længe lager haves


Vi prøver igen, i morgen --

Når det ikke et større rum så ok, MEN en håndklæde tørrer er langt mindre effektiv end en plade radiator. Så en halv dyr løsning at kører med

Den sidste påstand er jeg nu ikke sikkert på holder vand. Ved el opvarmning er det sådan at den energi der kommer ind kommer også ud som varme.. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-07-2017 10:15:47

Den sidste påstand er jeg nu ikke sikkert på holder vand. Ved el opvarmning er det sådan at den energi der kommer ind kommer også ud som varme.. 

 Det er fuldstændig rigtig. Det er ligegyldigt om det er en håndklædetørrer eller en radiator.


fase
Annonce

Så ud fra tanken om at en el radiator bare er en stor indpakket brødrister uanset hvilken form den så kommer i, kan en håndklædetørrer være lige så fin varmekilde som en traditionel radiator?

Min udfordring er så blot at finde en med rumtermostat el. lign. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis