Aggresiv beton. Støb selv??

Jeg står og skal støbe en udendørs trappe og har i den forbindelse fået afvide det bør være en aggresiv beton da den jo vil få vejr og vind.

Kan jeg støbe det selv? Er det bare skærver i stedet for støbemix eller hvordan?


PS. Den skal støbes imorgen. 


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bruge materialer der ikke indeholder kalksten og ler.

Så skærver og strandsand kunne jo være en mulighed..

Så skal du jo også bruge cement i rigtig styrkeklasse (læs ikke den billige discount)

Men undlader du at bruge salt på din trappe, vil jeg mene almindelig beton er ok.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg kan nemlig hente alm beton færdigblandet ude ved en murer i omegnen her til ca 1100 pr m3, og ellers skal jeg købe hos unicon hvor de vil ha 5100 inkl levering for aggressiv beton, eller 1100 pr 0,5m3 ved afhentning.

Men hvis jeg køber strandsand og skærver så kan jeg selv støbe det tænker du?  har du en ide til blandingsforholdet?  
og burde det ikke være muligt at blande det selv i den 150l tvangsblander jeg har stående? 


 

Så kunne det jo være 1 del cemet 1,5 del sand 2,5 dele skærver


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-07-2017 17:39:54

Så kunne det jo være 1 del cemet 1,5 del sand 2,5 dele skærver

 cement, sand og sten i forholdet  1:3:5 er stærkt (15 M Newton), så 1:4:7 giver en rimelig stærk beton.


fase

Blandingen jeg skrev er til aggressiv "beton"

Men som jeg også skrev, mener jeg der bare kan bruges almindelig beton, bare man undlader at give trappen salt om vinteren.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Skal det være granitskræver eller er skærver fra havet fint nok?

Cementklassen hvad skal den gerne være?  tænker bare jeg køber det i sække når det er "så lidt" jeg skal støbe


 

Ja mon ikke sten fra havet kan bruges.

Du køber bar Ålborg Portland cement som har styrkeklasse 52,5 N (mener discount cement kun har en styrkeklasse på ca 40 N)


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis