Radiator brummer selvom den er slukket

Hej,


Min radiator summer/brummer selvom den er slukket. Jeg bor til leje og bor i en etageejendom i stueetagen. Der er gennemgående rør til de andre etager, som igennem foråret har været varme når beboerne oven over min lejlighed har haft varme på deres radiatorer. Disse er kolde nu. Min radiator er i øvrigt også kold. 

Er der nogle der ved hvad årsagen dertil kan være, og stiger mit varmeforbrug af at den står og summer? Det lyder som om at den arbejder på fulde skrald. 


Mvh

Frederik

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du skruet ned for din termostatventil?

Hvis nu ejendommen er forsynet med temperaturstyring af radiatorvandet, og cirkulationspumpen ikke er slukket, bliver der stadig sendt vand rundt i systemet.

Din vicevært må kunne hjælpe dig videre.


Søren O

Hvis det er et anlæg med returtermostater og der står luft i din radiator, kan vandtrykket på indgangen af radiatoren ligefrem få den til at stå og brumme som beskrevet. Jeg vil ligesom Søren foreslå du kontakter din vicevært/varmemester og lader ham rode og regere, det er bl. andet det man har dem til i en udlejningsejendom.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for hjælpen. Jeg kontakter ham i morgen :-) 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis