Hvordan fjerner jeg bedst myrer?

Vi har sindssygt mange myrer i haven, og de breder sig til huset. Jeg har lappet huller i huset, men hvordan kommer jeg mest effektivt af med dem i haven? De er både under fliser og andre steder.

Mvh tina

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Giv dem en gang kanel,det bryder de sig bestemt ikke om.


bh

Indv. Kartoffelmel, bagepulver, flormelid, natron en del af hver.

Udv. Myrer hader cola light og vand i rigelig mængder.

Tak. Vi har prøvet med kogende vand og kanel uden effekt. De har bo lige op ad muren, så jeg er bange for, at ting som de ikke bryder sig om, ikke er nok, de skal simpelt hen udryddes. 

Er der nogen, der har en ide om, hvor meget opvaskemiddel og hvordan? 

Jeg er også ved at være der, hvor jeg tænker, at gift er en udmærket løsning, så erfaringer med det modtages også med tak! 

mvh. tina

BTW - jeg tror jeg har hældt en 100-200 liter vand ud over fliserne, hvor de kommer op. Hvis det kan gøre det. Det lader ikke til at genere dem det store, i hvert fald bliver der ved med at være flere...

mvh. tina

hvis du kan løfte nogen af stenene op så kan en gas brænder også bruges 


Kan nu ikke forstå,at kanel ikke virker,jeg havde en masse myrer mellem fliserne,og de er nu væk.Men hvis det ikke virker,må du jo købe gift,der er beregnet til myrer,du kan med stor fordel købe det i Tyskland,prisen er noget under det halve.Jeg brugte det sidste år,hvor jeg havde myrer over alt,og de var væk efter et par dage.


bh
taina skrev den 18-07-2017 00:26:58

Tak. Vi har prøvet med kogende vand og kanel uden effekt. De har bo lige op ad muren, så jeg er bange for, at ting som de ikke bryder sig om, ikke er nok, de skal simpelt hen udryddes. 

Er der nogen, der har en ide om, hvor meget opvaskemiddel og hvordan? 

Jeg er også ved at være der, hvor jeg tænker, at gift er en udmærket løsning, så erfaringer med det modtages også med tak! 

mvh. tina

Har været gennem de samme nytteløse råd der gives her. Det eneste der virker uden og ødelægge fliser og sokkel er kogende vand. Problemet er dog, det langt fra er til og få til at løbe ned i boet uden og splitte det hele af samt der altid er nogle der overlever..

Det her er noget der dur: https://www.bauhaus.dk/trinol-bio-i...ausol.html  Et lille sprøjt på swtedet hvor myrene færdes ind og ud af boet er 100% effektivt. En flaske som ovenstående hareffektivt udryddet myrer her på ejendommen de sidste 10 år. Dog er flasken nu ved og være tjenlig til og blive fornyet.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis