Lys starter først efter lang tid (1 time e.l)

Hej 

Har det problem på mit badeværelse. 

Når jeg tænder lyset er det ekstremt forsinket. 

El installationen er fra 2007. 

Det er sænkbare spots i loftet. 

Stikkontakt samme sted virker uden problemer. 

Jeg har boret i væggen, kan det være derfor?. Har ikke lige styr på om det var ifm det, da jeg gik på ferie lige bagefter. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke for at være flabet, men har du selv læst hvad du skriver?
Der er ingen der vil kunne give dig et kvalificeret svar ud fra de oplysninger du giver.
Min bil vil ikke starte... Det er en lyseblå Volvo og har 4 døre, jeg fydte benzin på i sidste uge, hvad kan der være galt med den    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Henrik:lidt flabet her i sommervarmen 

Men det kan kun være en dårlig forbindelse. men hvor er ikke til at sige. Måske i dåsen hvor spots er tilsluttet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er spotsene sådan nogen 12v nogen? Det kunne godt lyde som en traffo der ikke har det for godt.. er det 230v hele vejen rundt, og og du tænder på en alm afbryder, vil jeg sige ring til en elektriker med det samme.

Har lige taget af pærerne ud.

Det er 230V, og det er en dæmpbar kontakt. Dæmpningen har virket fint siden jeg flyttede ind sidste år, indtil dette problem.

Har du skiftet lyskilderne til LED ?
Det er nemlig ikke alle lysdæmpere der kan dæmpe dem...
Men det kan selvfølgelig også være en løs forbindelse et sted i installationen, hvilket er meget svært at råde om her. 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

For at finde fejlen er det nødvendigt at begynde bagfra, altså fra pæren. Hvis du har mulighed for at måle spændingen på pæren (ikke med en polsøger, mem med et voltmeter), kan du gå baglæns i forsyningen til pæren og se, hvor spændingen stiger til 230 V. Måske er fejlen i din dæmpbare kontakt. Hvis du erstatter din dæmpbare kontakt med en almindelig kontakt, har du en mulighed for at finde fejlen som værende i kontakten.


fase

Som det også nævnes blandt kommentarene, så er det svært at give dig et svar på baggrund af de oplysninger du kommer med.

Et væsentlig spørgsmål Henrik stiller er om det er LED?

Du kan læse mere om LED-teknologien her: https://luksuslamper.dk/shop/led-teknologi-8739p.html

Problemet blev løst da jeg skiftede til nogle Philips sænkbare leds. Jeg prøvede med nogle tre trins sænkbare spots fra Harald Nyborg, men de blinkede når kontakten var slukket 



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis