Saltvandskølet 8 cyl. Volvo Penta motor

Jeg overvejer at købe en Larson 240  Cabrio motorbåd fra 2008 med ovennævnte motor. Båden ser fin ud, men det der foruroliger mig lidt er, at motoren er saltvandskølet, idet det, alt andet lige, vil give en mere korrosionsudsat motor end en vandkølet type. Er der nogen, der har kommentarer til dette. En anden ting er, at jeg ikke kan finde en manual for båden på nettet, er der nogen der kan hjælpe med det?

På forhånd tak.


Captn
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er den passet med vinterkonservering er det jo et plus, men en søvandskølet motor har jo ikke samme levetid som en ferskvandskølet.

Og motorer af nyere dato er jo nok ikke så holdbare, som de gamle søvandskølede.


Vi prøver igen, i morgen --

Er den ellers vedligeholdt efter forskrifterne (olie- og filterskift, zinkanoder i motoren m.v.)  er der næppe noget alvorligt galt med den motor.

Saltvandskøling må have en lavere driftstemperatur end ferskvandskøling. Det giver en ringere driftsøkonomi. Til gengæld er det rart ukompliceret.


Finnband

Undre mig over en så ny motor er saltvandskølet. Er du helt sikker på at motoren ikke i stedet er ferskvandskølet gennem en veksler ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jo... det er jeg helt sikker på, og motoren er trods alt fra 2008. Desuden viste sælgeren mig et specielt tilbehør, der skulle bruges ved gennemskylning af motoren inden vinteropbevaring.


Captn
Captn skrev den 16-07-2017 23:05:56

Jo... det er jeg helt sikker på, og motoren er trods alt fra 2008. Desuden viste sælgeren mig et specielt tilbehør, der skulle bruges ved gennemskylning af motoren inden vinteropbevaring.

 Jeg bøjer mig i støvet, omend det stadig lyder underligt i mine øre.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis