El samlings problem.

Jeg har en række pære ude på badeværelset der ikke virker og ville lige høre herinde om det kunne skyldes hvordan de er blevet sat op.

Installationen ser sådan her ud:

Ved godt det er lidt rodet, men har ingen erfaring med el installationer og ville ikke pille rundt i det for meget.

Opdatering:

Lige gået op for mig at det nok ikke giver meget mening hvis man ikke kan se hvor ledningerne føre hen. Tager et bedre billede eller beskrivelse hvis det skulle være tilfældet.

Dionysus
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ud som om kåret og ikke kåret kabler er samlet i samme muffe. Dette er ikke tilladt. Det er dog ikke der dit problem er.
Det ser ud som om de grå kabler ikke er samlet?
Det kan være det er der dit problem er, eller det kan være 100 andre steder.
Uden yderligere oplysninger er det umuligt at fortælle hvor fejlen er.

Jackjakson skrev den 14-07-2017 14:55:24

Det ser ud som om kåret og ikke kåret kabler er samlet i samme muffe. Dette er ikke tilladt. Det er dog ikke der dit problem er.
Det ser ud som om de grå kabler ikke er samlet?
Det kan være det er der dit problem er, eller det kan være 100 andre steder.
Uden yderligere oplysninger er det umuligt at fortælle hvor fejlen er.

Ja, tænkte nok det ikke var lige til at få overblik over når man ikke kan se resten af installationen. Vil se om jeg kan få lavet en tegning over installationen så det giver mere mening

Dionysus

Kan du vise et billede af mindst en af de lamper, der ikke er lys i, så det var til at se farverne på de tilsluttede ledninger. De grå ledninger, som i øvrigt ikke er kabler jackjakson, har nok aldrig været i brug. Og det er ikke forbudt at samle en- og flerkorede ledninger. Har du en mulighed for at måle, hvilke ledninger, der spænding på. når lyset er slukket og tændt?

fase

okay, den øverste grå ledning til venstre går mod lamperne, vist på billedet her:

De andre 2 grå ledninger går til andre lamper i andre rum. 

Lampen der sidder til den nederste venstre grå ledning virker.

Den grå ledning mod højre har ingen tilsluttet pære, så der kan jeg desværre ikke sige noget.
Har ingen måde at tjekke om der går strøm gennem ledningerne, men kan måske låne en i næste uge. 

Dionysus

Den installation bør du hurtigst muligt afbryde. Som jeg ser det på dit billede, er det en gør det selv installation, som ligner noget, der kunne sætte ild til dit hus.

fase
Annonce

Hvordan gør jeg det? Slukke for relæet og trække stikkende i samlingen ud og putte hætterne på lednings enderne?

Dionysus

Du kan bare tage stikkene ud. Men så har du ingen lys, vent til mandag og få en professionel til at se på det.

fase

Okay. Tak S. Fabrin. Jeg piller stikkende ud og får en til at se på det.

Dionysus
S. Fabrin skrev den 14-07-2017 15:22:14

Kan du vise et billede af mindst en af de lamper, der ikke er lys i, så det var til at se farverne på de tilsluttede ledninger. De grå ledninger, som i øvrigt ikke er kabler jackjakson, har nok aldrig været i brug. Og det er ikke forbudt at samle en- og flerkorede ledninger. Har du en mulighed for at måle, hvilke ledninger, der spænding på. når lyset er slukket og tændt?

Ja, man kan hurtigt få røde øre med så erfarende elektrikere her inde

Jeg var ellers sikker på at man ikke måtte samle de to typer ledere, men efter lidt søgning kan jeg godt se du har ret.

Og selvfølgelig skal der stå grå leder og ikke kabel

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis