Støbe badeværelesgulv i lejlighed

Hej


Skal til at lave badeværelset på 4 sal på ca 15 kvm og kunne jo godt tænke mig noget gulvvarme.

lige nu er der betondæk og så ca. et klaplag på ca 5-7 cm ovenpå.

Så mine spørgsmål er:

1: Kan bare ligge 4 mm rionet med gulvvarmeslanger, direkte på det gamle beton uden at hæve rionettet 2 cm for at spare lidt byggehøjde, så bare støbe nyt lag ovenpå? Så er der også plads til at skifte de gamle afløb som sidder i det gamle klaplag.

2:Kan man bruge selvnivellerende spartelmasse over varmeslanger eller er det bedre at bruge tørbeton?

3: Hvilken str gulvvarmeslager ville i anbefale?

4:Hvormeget mm skal slangerne være dækket af beton for at give ordenlig varmefordeling

5:Eller skal man at banke hele det gamle klaplag af og støbe det hele op fra nyt? Det ville dog blive en hård og tung opgave med at fjerne alt det gamle og få støbt 15 kvm på 4 sal, da der så skulle støbes 7-10cm ny beton. hvilket jo nok vejer et par ton


På forhånd tak:-)






2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Inden du kommer for langt i processen er det en god ide at undersøge om du overhovedet må lægge vandbåret gulvvarme i lejligheden. Der skal jo en måler på som dur i det øvrige system som foreningen har. Og det kan være at foreningen slet ikke tillader vandbåret gulvvarme.


Elektronikteknikeren

Det er en Erhverv lejlighed jeg er ved at bygge om til beboelse, Så foreningen er bare mig og en anden mand :-) 

Det helt i orden med ham.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også