Samling af el-ledninger

Jeg har købt for lidt ledning og elektrikkeren HAR været her og sætte ledningen ind i lampe fatningen. Den skulle man bruge special værktøj til. Så jeg vil gerne undgå at bede ham gåre det igen, med en ny lang -nok ledning. 

Ja, det er lidt pinligt. 

Jeg har samle muffer og samlet alle 3 faser fint fra hver sin side af mufffen. Det virker bare ikke.

Måske skal jord/gul/grøn (Tyskland) sidde i midten?

Eller skal farverne komme i samme rækkefølge som i stik kontakten?

Håber virkelig i kan give mig et godt råd.

Mvh

SB


SB
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et par billeder af det, kunne være godt, så er det nemmere at komme med løsning på problemet.


Vi prøver igen, i morgen --

når det er en lampe er den normalt ligeglad hvordan fase/nul sidder, jord skal selvfølgelig sidde korrekt. (hvilken lampe er der jord på????) 

Så hvis den ikke virker er enten lampen eller pæren gået. test lige med en anden lampe om der er strøm på stikkontakten

Det øverste billed er en samlemuffe, umiddelbart må man ikke bare samle en ledning, samlinger skal ske i en samleboks eller ved tilslutningsstedet.  men det skal jeg ikke blande mig i, det er umiddelbart samlet på den eneste måde det kan, det jeg undre mig over er at du sagde 

"elektrikkeren HAR været her og sætte ledningen ind i lampe fatningen"

Har elektrikeren testet at lampen virkede efter han lavede det?

Der hvor du har samlet det, har du vel ikke sat ledningskappen med ind i samlingen?, prøv at tage stikket ud til at starte med, også tage alle ledningerne ud af samlingen en efter en og kig om ledningskappen er røget med ind under, og derfor sidder og isolere. 

Hvis der ikke er det, så kan fejlen vel kun være i enten lampen, pæren eller manglene strøm i stikket..

Sidsel Brammer skrev den 14-07-2017 17:17:41

Ok, men hvad betyder, " hvilken lampe er der jord på?" ?


Tusind tak for svar

 De fleste lamper har bare ikke jordstik på, da alle huse ikke har jord i stikkontakten, og derfor kan lamper med jordben på ikke bruges i kontakter uden jord..

I Tyskland, hvor spørgeren befinder sig, er der jord på alle stikkontakter. Jeg vil også stille spørgsmålet om isoleringen er afisoleret i den ende, som ledningen er forlænget med, eller pæren er gået.


fase
S. Fabrin skrev den 15-07-2017 00:34:26

I Tyskland, hvor spørgeren befinder sig, er der jord på alle stikkontakter. Jeg vil også stille spørgsmålet om isoleringen er afisoleret i den ende, som ledningen er forlænget med, eller pæren er gået.

 ahhh okay, det havde jeg ikke lige set

Tak for svar begge to!

Jeg har naturligvis taget ledningen af til samlemuffen, men det kan være de ikke rører ved hinanden. Jeg har tænkt mig at omvikle bagefter med gaffa tape. Er det iorden?

Jeg skal lige tjekke det hele.

Mange hilsner

SB



SB
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis