ABS lampe lyser på Hyundai sonata 2.0 GLS hvad kan det være

Abs lampen lyser konstant på min Hyundai Sonata 2.0 GLS . Årg. 2002. 

Hjælp hvad kan det være!!!! Skal til syn.


SørenL
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din ABS er ude af drift hvilket du selv kan konstatere ved at hjulene blokere når du kører over 20 km og træder bremsen i bund.

Der er normalt to typer fejl. Ledning/stik/sikring eller sensor fejl. Det første du skal gøre er og få læst computeren ud for at få vide hvor fejlen ligger/er. Derefter kan du reparere/udskifte. 

I sjældne tilfælde kan det være ABS blokken det er galt med, hvilket desværre koster kassen og .............

Måske du også burde besøge en bremsestand, inden du ruller gennem synshallen.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Trademand skrev den 13-07-2017 14:41:16

Tak Leif . Jeg vil afprøve bremserne på tør vej først👍🏻

 Hej Søren.

Det ville da være spild af tid. eftersom du ikke kan få den synet når lampen lyser. Og bremseprøve på vejen siger jo intet om hvor fejlen er. Du kommer ingen steder uden at få udlæst fejlen. Ellers kan du udskifte fra en ende af. Og måske er det det  sidste stik du røre ved som er fejlen. Men har du tiden til det er der jo ikke noget forgjort i at skille alle stik ad og gi den noget elstikrenser (fåes i Biltema) Hvis det virker derefter så er du jo heldig. Jeg har en VW-polo hvor abs lampen kom og gik uden system. Udlæsningen sagde at det var abs blokken som var i udu, men da jeg søgte på fejlkodenummeret så kom det op at det sansynlkigvis var en brækket bladsikring. Og det var det ganske rigtigt. Så man skal heller ikke bare ta en udlæsning for gode vare.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tak for svar. Helt enig. Skiller lige ABS stikkene af og renser dem inden, jeg køre ind og får sat en fejl kode læser på den. Havde et lignende problem på en Renault, der var det ABS ringen der var fyldt med bremse støv og snavs på det ene hjul. 


SørenL
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis