Retning på fald i badeværelset

Hej Alle.


Skal ha trykket lidt fald i mit badeværelsesgulv, brusenichen er nedsænket og med 2 % fald. 

Så vidt jeg er informeret fra en mure så skal der eftee nye regler være lidt fald på resten af gulvet for at sikre der ikke bliver bsgfald. Mit problem er at jeg jeg ikke kan dreje Hvordan jeg skal lægge faldet?

Vedhæfter 2 billeder. 

Billede 1 tv: plantegning der viser rummet og dets indretning.  

Billede 2 th: Fald fra dør siden mod toilet og bruser, som slutter hvor brusenichen starter.  Der vil blive et bassin ved denne hvor vandet ligger sig og kan trække over i brusenichen ved meget vand på gulvet. 

Billede 2 tv: Først trukket fald som på ovenstående eksempel og der efter trykket fald oven på igen i retning mod brusenichen. 

Er der en af ovenstående der kan bruges? Eller er jeg ude i em helt 3 løsning. Der skal lægges 30x60 fliser efterfølgende.


Mvh og på forhånd tak.



Palle
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror der står noget i retning af "gulvet skal henstå uden bagfald og lunker derfor udføres der i praksis lidt fald i resten af rummet...."  men altså ikke et direkte krav bare en kraftig vink med en vognstang. 

Jeg ville gå efter nummer 3.  Hvis du angiver de to hjørner længst væk som kote 0 og de to kanter ved bruse niche kanten som kote —3 mm. Og så kote —2 ved den ene dør kant og —3 ved den anden.  Brug evt 2 og 3 mm klodser at rette af efter. 


km

Hej

Jeg ville klart lave en smule fald, det bliver du glad for. det er altså noge tnemmere end a suge vand op med et håndklæde.

Jeg ville lave det, som billede 3. Dog ville jeg lave den "korte" firkants fald falde helt ind til venstre pil, på det lange stykke.

På den måde får du ingen risiko for vand imod døren og imod hjørnet midt i rummet.


Hej

Har du mulighed for at sætte væg længder på din tegning? Og hvad slags rist vil du anvende?

Skal fliserne udføres i forbandt?

Der skal som du beskriver fald på hele gulvet. 

Hvis der kun anvendes fald i bruseniche og resten af gulvet er lige. Så skal gulvet i brusenichen sænkes med min 10 mm.

Gulvafløbet skal udføres 30 mm under tilstødende rums overkant gulv.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Tak for de allerede kommet svar.

Her er anført mål på tegningen, overkant af risten kommer til at ligge 35 mm under færdig gulv i tilstødende rum(gang).

Ja fliserne kommer til at ligge i forbandt og risten er en alm purus firkantet guvafløb.



Palle
Annonce

Du kan ikke anvende fliser i den størrelse, hvis du samtidig vil have fald på gulvet (og det skal/bør der være)!

Du kan selvfølge skære en masse kuvertfald, men det bliver det nok ikke kønnere af.

Jeg vil foreslå at du max. anvender 20 X 20 klinker (og det er ligeså flot) 

Til dels enig med Orla. I det store rum kan det godt lade sig gøre hvis det afrettes meget præcist og hvis man har i mente at det er en stor lige plade man laver så uanset hvordan man vender loddestokken så er der ingen lunker. Det vil som regel være sværere end man lige skulle tro.  I brusenichen.  Hvis afløbet sidder i midten og fliserne er i forbandt skal i ud i kuvert fald. Og det er ikke en ret køn kombi.  Man får stort set ikke to ens fliser. 


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis