Kommentarer til projekt: Kan jeg vælte denne væg? (fladtaget funkis hus)

Her samles kommentarer til projektet: Kan jeg vælte denne væg? (fladtaget funkis hus)

Kommentarer vises både her og på projektet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis væggen går på tværs af spær, er den sandsynligvis bærende. Ud fra tegningen ser det sådan ud. Der skal nok enten en stolpe op eller en ståldrager


 

det kommer vel an på hvad vægen er lavet af men du kan joundersøge om spær hviler på muren, desuden kan muren have en afstivende effekt i forhold til vind, svært at svre på uden at have de originale tegninger eller set huset in real life 

Hvis man ser på tegningen, er det godt nok et stort "svæv" i hele husets dybde uden støtte. Er huset oprindeligt bygget med den store stue uden støtte? Check lige om ikke spærene ligger nord/syd på tegningen.


 

Tak for svar! 

Huset står helt som det er oprindeligt med den store stue osv. 

Jeg tror i har ret i, at de spær ligger på tværs af muren, så vi skal have et eller andet op - men hvad? Er det en jernbjælke eller limtræsbjælke vi skal have op? 

Tak for svar! 

Huset står helt som det er oprindeligt med den store stue osv. 

Jeg tror i har ret i, at de spær ligger på tværs af muren, så vi skal have et eller andet op - men hvad? Er det en jernbjælke eller limtræsbjælke vi skal have op? Og hvad er en ståldrager?  

Annonce

Tak for svar! 

Huset står helt som det er oprindeligt med den store stue osv. 

Jeg tror i har ret i, at de spær ligger på tværs af muren, så vi skal have et eller andet op - men hvad? Er det en jernbjælke eller limtræsbjælke vi skal have op? Og hvad er en ståldrager?  

Hej.

Du skal have fat i en bygningsrådgiver eller ingeniørfirma for at tage stilling til dette.
Dette kan ikke vurderes ud fra det fremlagte tegningsmateriale.
Så vil du også få svar på hvilken løsning der er bedst.

Hilsen Martin.



Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis