Skifte gammel stikkontakt i karm - hul passer ikke

Jeg skal have udskiftet nogle meget gamle kontakter der sidder i forskellige dørkarme.

Problemet er at dørkarmens bredde kun passer til LK FUGA rammer på 5 cm, men højden på hullet i karmen efter de gamle kontakter er omkring 6 cm, +/-.

Nogle forslag til hvordan det løses uden at skifte karmen?


Jeg skal have udskiftet nogle meget gamle... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det skal være lovligt så skal der sættes en dåse ind i gerigtet.hvor kablerne skal afsluttes i og afbryderen og stikkontakten så skal monteres i , og det er der nok ikke plads til , med mindre man hugger ud i murstenen bag gerigtet., og det er et stort arbejde. Du kan bruge også underlag sat uden på gerigtet. hvor du montere kontakterne , men det er ikke kønt.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Siger du dermed at de nuværende afbryder/kontakt er ulovlige? Ja det virker som et lidt for stort projekt!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Man må godt have afbrydere i gerikter hvis det var lavet på det tidspunkt hvor det var lovligt. Og der må også udskiftes. Men korrekt så har det ikke været lovlig ved ny installationer i mange år.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej det var lovligt at lave det på den måde den gang og er stadigt lovligt at bruge ,, men hvis man ændre på det , så skal det laves efter de regler der er i dag , og så  der skal en dåse bag i 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg er så ikke enig i din fortolkning af om dette er en ændring, eller udskiftning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Teknisk set er det vel en udskiftning, men det ændrer jo stadig ikke på mit oprindelige problem om det overhovedet passer :-) 

Nej - men dette eksempel er jo netop hvad dette forum kan. Der er forskellige input til dig, men i sidste ende er det på alle måder dit ansvar o.s.v.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Absolut - og tak for gode input :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også