Opsætning af rund halogen lamper

Jeg er i gang med at sætte en nye lamper op.


Har ikke den store erfaring med det, men er dog helt med på montering af brun/blå ledninger i M1/0.


Min spørgsmål er hvordan får jeg lampen til at sidde fast så den ikke hænger i ledningerne som på billedet?


Mvh Jesper

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Denne lampe ikke beregnet til at sidde direkte oven på dette udtag. Der hører en bøjle med til lampen der har 2 gevind huller tilsvarende de aflange huller i siden. Denne bøjle skal fastgøres direkte på loft og der trækkes ledning hen til udtaget. Du kunne til nøds afmontere udtaget, og sætte lampen op i stedet. Men de ledninger der kommer tåler ikke at røres ved, så ender det med at du skal have elektriker til at række nye ledninger i rørene. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det fladstål der er bukket i begge ender, er beregnet til at fæstne i loftet/væggen, og når du har tilsluttet ledningerne, så sætter du den store skjuler hen over beslaget, så de to små huller i siden passer, og så skrues de to 3mm gevindbolte fast i vinkel beslaget, og lampen er fast-monteret.


Kan ikke gøres hen over lampeudtaget, da der skal skruer ind i underlaget beslaget monteres på.



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis