Udluftning fra lille badeværelse

Hejsa..

Jeg kunne godt bruge lidt rådgivning mht mit badeværelse.. Det er temmelig lille (1,3 * 0,9 meter) - så på et tidspunkt skal det udbygges.. Men indtil da vil jeg gerne have sat en ventilator op (der er ikke nogen vinduer i rummet da det ligger midt i lejligheden..)

Der er en udluftningsskakt oppe i loftet (ca 15*15 cm) - det er bare ikke helt nok når man har været i bad..
Hvordan kan man teste om der er aftræk nok igennem sådan en kanal til en ventilator? der ser ud til at være en del spindelvæv og støv oppe i den - så jeg er lidt bange for at jeg med en ventilator vil blæse vand-dampe op, der så kondenserer og løber tilbage i hovedet på mig sammen med alt støvet...

Eller findes der specifikke krav til rørføringen væk fra sådan en ventilator??

på forhånd tak
/Niels
Hejsa.. Jeg kunne godt bruge lidt rådgivning... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mht erstatningsluft burde det ikke være et problem - da der er en forholdsvis bred spalte mellem døren og gulvet.. Det kan være den skal udvides /sættes en rist i døren når jeg får de præcise oplysninger på ventilatoren. Jeg vil ikke have døren står åben/ på klem da det giver adgang til mine to killinger - og :

vådt gulv + to killinger = våde pote-spor over hele lejligheden :-/

Det lyder til at min plan med "bare at sætte en billig ventilator op" indtil jeg skulle udbygge badeværelset med en bruseniche skal skrinlægges - og så få det lavet ordentligt allerede nu...

Hvordan klares det egentligt mht at sikre den fri transport (termiske opdrift)?? kører en god ventilator med intervaller (fx 5 min i timen) eller er den bare så kraftig at den kan blæse den kolde luftsøjle op af røret..? Eller er det nok at spjældet står åbent hele tiden?..

/Niels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis