Hvidmatteret glas

Hej.

Jeg skal opsætte en stænkplade i hvidmatteret glas og vakler imellem lim og skruer.

1. Hvis jeg limer den (med lodrette striber af hvid silikone/montagelim) vil jeg så kunne se limen igennem pladen?

2. Hvis jeg sætter den fast med spejlbeslag kan jeg nemt tage den ned i forbindelse med rengøring. Er det smart?

/monza


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver helt sikkert ked af spejlbeslag, da de er besværlige at rengøre. Du kan købe klar silicone beregnet til akvarier i byggemarked.


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Hmmm - tak for de to svar, men jeg er desværre ikke blevet overbevist om noget :-)

@psmertz: Ja, jeg har allerede noget hvidt beregnet til formålet, men jeg er stadig bekymret for om jeg kan se det igennem glasset uanset om jeg bruger hvidt eller klart.

@Steensen: Ja, det er netop aftegningerne gennem glasset jeg vil undgå. "Hele fladen" vil jeg nok holde mig fra idet der foreskrives limning i lodrette striber for at sikre korrekt tørring af lim samt luftcirkulation.

Jeg undrer mig stadig. Jeg kan umuligt være den første i hele verden som vil lime en hvidmatteret stænkplade, men jeg kan intet finde om at man skulle kunne se aftegningerne igennem. Ser jeg blot spøgelser og er det slet ikke et problem?

Anyone?

/monza

Ellers må du bare gå igang med monteringen, og så se hvorvidt du kan se aftegningerne. Kan du, må der en ny plade til med en alternativ montering. Så må vi håbe den ikke koster en formue.


 

Ja, det valgte jeg også at gøre. Den hvide montagelim bag pladen er 99 % usynlig. Man kan lige ane den hvis man kigger godt efter, men det er ikke noget problem.

/monza

Kan vi se et billede så andre der har samme tanke kan se dit resultat?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis