Skurdør - sætte alm. låsebeslag/ruko på?

Hejsa, jeg er igang med at ændre dimensionerne på mit skur, da jeg skal have en større ladcykel parkeret derinde - kan ikke gå igennem som det er nu. 


Nu drømmer jeg om, at jeg kan sætte en låsekasse med en rukolås i, som kan kodes a la vores hoveddør. Er det nogle af jer der har erfaringer(gode/dårlige) som I vil dele og evt. input til, hvordan jeg bedst griber det an?


Døren bliver en alm. skurdør i træ, som jeg selv konstruerer. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Ruko låsekasse på mit skur, jeg tog ind til det lokale XL så fandt de en låsekasse, håndtag, og dørskilte, samt de kodede den om så den passede med min "hoved nøgle"  Hvis jeg ikke husker helt galt kostede det omkring 8-900 kr.

Så mon ikke dit lokale byggemarked kan klare noget lignende.

Vær dog opmærksom på at dør og karm skal være ret stabile, da Ruko låsens låsepal har begrænset længde, så døren ville være let at brække op, hvis dør og karm kan give sig.

Alternativt kan du få kodet en Ruko hængelås der passer med din nøgle, og så bruge et passende beslag... 


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 10-07-2017 20:49:41

Jeg har en Ruko låsekasse på mit skur, jeg tog ind til det lokale XL så fandt de en låsekasse, håndtag, og dørskilte, samt de kodede den om så den passede med min "hoved nøgle"  Hvis jeg ikke husker helt galt kostede det omkring 8-900 kr.

Så mon ikke dit lokale byggemarked kan klare noget lignende.

Vær dog opmærksom på at dør og karm skal være ret stabile, da Ruko låsens låsepal har begrænset længde, så døren ville være let at brække op, hvis dør og karm kan give sig.

Alternativt kan du få kodet en Ruko hængelås der passer med din nøgle, og så bruge et passende beslag... 


Tak for input. Jeg forsøger mig i Silvan. Jeg har ingen illusion om, at det er en metode, som ikke akn nedbrydes. Men det er mere for, at folk ikke kan vade direkte fra gaden og ind - samt at det ikek sakl være så besværligt, at vi ikke selv kan komme frem og tilbage. Idag har jeg en hængelås på indersiden. Det er ret irriterende, når man kommer udefra og så skal om i baghaven og ind. 

Min lås ser sådan her ud..


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 10-07-2017 21:02:36

Min lås ser sådan her ud..


 Kan du huske, hvor du købte henne?

Som nævnt i XL, men nu bor jeg jo i Østjylland.

Men mon ikke du skal prøve i en rigtig tømmerhandel, min erfaring med Silvan er ikke god, når det gælder lidt specielle ting...


Vi prøver igen, i morgen --

Hvorfor ikke besøge lokalt tømrerfirma/vindues producent, og spørge om de har en fejlleveret/ridset etc. yderdør til at stå?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis