Korrespondance afbrydere

Hej.

I en lang gang har jeg 2 mini tangent afbrydere som jeg ønsker at skifte til fuga afbrydere.

Ledningernes farve og placering kan ses på nedenstående billede:

Jeg ved ikke præcist hvor de forskellige ledninger kommer fra.

Ud fra opbygninger gætter jeg på at der er tale om 2 afbrydere i korrespondance.

Så er spørgsmålet jo bare hvad der gør hvad :-)

Så vidt jeg kan se er det ikke korrespondance A da fasen går ind i begge.

Korrespondance B kan jeg godt få til at passe på følgende måde

Kan det passe? Umiddelbart kan jeg ikke se at fasen bliver ført videre, men måske det sker før afbryderen??

Hvis det er korrespondance B, hvordan tilslutter jeg den så i en moderne FUGA korrespondance afbryder?

Jeg tænker noget lignende:
Men jeg ville lige rådføre mig her først :-). Hvordan kan jeg eventuelt afgøre hvad der gør hvad og hvordan jeg tilslutter det rigtigt?

Dbh.
Morten

Hej. I en lang gang har jeg 2 mini tangent... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan under ingen omstændigheder springe sikringer, da du ikke har nulleder involveret. Det eneste der kan ske er at det ikke virker. 

 Det næste forklarer virkemåde ud fra din stregtegning, men den passer ikke med dine farver så det skal du ikke lade dig forvirre af.

 Du kigger på stregtegning (hvor farver ikke svarer til din virkelighed) Den røde fase står på 2 klemmer, som den grønne via P klemmen, er forbundet til i begge afbrydere. Her går den hvide op til lampen og får ikke forbindelse derfor er lampen slukket. flytter du en af de skrå streger i afbryder kommer der forbindelse og lampen lyser flytter du begge 2 slukker lampen igen.

Det er lidt ligesom en labyrint. Du følger strømmens vej med en finger eller blyant. Kommer den op til lampen NEJ: så er lampen slukket JA: så er den tændt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis