Gummi for neden af opvaskemaskine?

Hej 

Jeg har købt en opvaskemaskine, men er lidt forvirret.

Der er noget sort gummi der hænger forneden, ved i hvad det er og hvad skal jeg gøre med det? Synes ikke der stod noget i manualen om det. 

Der fulgte også en metalplade med. Er det noget der skal sømmes eller skruges fast på bordpladen? Eller kan man nøjes med bare at lægge den på toppen af maskinen?

Se vedhæftede billeder.

Ha' en go' søndag :)

Mvh Grønvvs


Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel

Metal pladen er en kombination af fæstning af maskinen og beskyttelse af bordet.


Gummi flappen er for at begrænse hvad der kan trille ind under maskinen.

Husk at ligge en spild-bakke under maskinen, så du kan se hvis den bliver utæt, og vandet så vil løbe ud foran maskinen.

Bare det du sørger for bakken kommer ud til gulvet, så vandet kommer ud på gulvet, så må du gerne tilpasse længden af den, så den ikke er synlig udefra.


 

Gaffa tape bruges til at fastgøre flap mod det  hvide panel der monteres som panel.... det holder  
Metalpladen er dampbeskyttelse til bordpladen - det kan anbefales at kyle den ud og i stedet montere regulært dampspærre under bordpladen. Den monteres med dobbeltklæbende tape.
Gummiflappen er lyddæmpning og tillige skjuler den opvaskemaskinens hængsler. Gummiflappen monteres neders på opvaskemaskinens låge og skjules derefter bag fronten der sættes udenpå og den del der hænger ned, føres ned bag sokkelpanelet og hænger løst ned bag det.
Opvaskemaskiner der skal integreres med frontplade og sokkel er ALTID med aquastop, og der skal derfor IKKE en drypbakke under opvaskemaskinen

Annonce
Synes ikke man kan åbne lågen hvis gummiet et der
Hej
Er der nogen, der ved om gummi flappen kan skiftes? Og evt. hvor jeg kan købe en ny?
🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis