Udskiftning af skærm på telefon (Lim?)

Hejsa alle sammen!

Jeg er igang med at skifte skærm på min Huawei Honor 7 telefon, og derved skal jeg bruge en form for lim til at klistre skærm og ramme sammen.
Fordi jeg skriver klistre, er fordi den gamle "lim" som sidder der, og forholdsvis nem at pille af, og er ikke hård. Virker meget silikone baseret.
Mit spørgsmål er om der er nogle af jer der har haft held med en lim til skærme, eller kan anbefale en lim der er god, men stadig nem at pille af, hvis jeg nogensinde skulle skifte skærmen igen?

Tak for hjælpen
Jack  

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke købe noget hvor du fik skærmen ?

link         ca 11 minutter inde i denne video bruger de noget smalt dobbeltklæbende tape. mon ikke det er sådan noget du skal have fat på ?'

Her ser det jo ud til det er med til skærmen Link


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 08-07-2017 09:00:49

Kan du ikke købe noget hvor du fik skærmen ?

link         ca 11 minutter inde i denne video bruger de noget smalt dobbeltklæbende tape. mon ikke det er sådan noget du skal have fat på ?'

Her ser det jo ud til det er med til skærmen Link

 Tak for svaret
Jeg glemte dog at nævne at jeg helst vil undgå det dobbelt klæbende tape, da der fra ny af har været en form for lim, samt det ville kunne give nogle ujævnheder under skærmen.
Kan dog godt være det er, vejen frem hvis skærmen skal skiftes i fremtiden. 

Ja, skærmen skal kunne afmonteres. Jeg tror ikke man kan det hvis man limer den på. 

Dobbelt klæbende tape bag skærmen kan man varme lidt op, med en føntørrer så den bliver blød. 

Men jeg har en " dobbelt klæbende tape" som består kun af limfugen, dvs der er ikke noget som holder på limfugen. Det er næsten ikke til at få af, når man har limet 2 ting sammen. Der står Ohmann på den.

Men 3M plejer også at have gode løsninger.  


DLG skrev den 08-07-2017 14:00:37

Ja, skærmen skal kunne afmonteres. Jeg tror ikke man kan det hvis man limer den på. 

Dobbelt klæbende tape bag skærmen kan man varme lidt op, med en føntørrer så den bliver blød. 

Men jeg har en " dobbelt klæbende tape" som består kun af limfugen, dvs der er ikke noget som holder på limfugen. Det er næsten ikke til at få af, når man har limet 2 ting sammen. Der står Ohmann på den.

Men 3M plejer også at have gode løsninger.  


 Tak for svar.

Så du mener altså at det bedste er at bruge tape frem for lim?
Så vil jeg prøve det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis