Froskel på tændkabler/hætter

Hej MC. folk, håber det er ok jeg spørger her.. Jeg tror det er her inde jeg skal finde svar på mit spørgsmål :-) Dog drejer det sig ikke om en MC, men tænd kabler til en vandscooter. Mit spørgsmål er: Er der forskel på tænd kabler og hætter alt efter hvor mange omdrejninger motoren kan gå ? Grunden til jeg spørger her, er at mange MCèr jo også kan tage mange omdrejninger, så måske i har noget viden bil folket ikke har. Min vandscooter er en Yamaha med en 1200 ccm der er god for 8000+ omdrejninger. så vil jeg kunne købe en form for universal tænd kabler, eller skal jeg ha nogle der kan yde noget ekstra??

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal først og fremmest købe et sæt originale tændkabler til din scooter, det grundet de skal absolut være vandtætte. Men jeg er næsten 100% sikker på de er fast monteret på tændspolen !!!

Forskellen på tændkabler har ikke noget og gøre med omdrejninger men at modstanden i kablerne skal være tilpasset den tændspole de er monteret på eller omvendt, det er tændspolen der er viklet til et tændkabel med en vis impedans. Passer de ting ikke sammen skal man ikke forvente tændspolen har et ret langt liv før der er overslag i den.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for svaret Nitter. ja jeg er nok nød til at bide i det sure æble, og købe originalt. Det var det jeg pønsende på at undgå, da et sæt med 3 kabler løber op i 2700.- :-( 

Men tak for et kompetent svar :-) God weekend

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis