Froskel på tændkabler/hætter

madmax
madmax
108 9850

Hej MC. folk, håber det er ok jeg spørger her.. Jeg tror det er her inde jeg skal finde svar på mit spørgsmål :-) Dog drejer det sig ikke om en MC, men tænd kabler til en vandscooter. Mit spørgsmål er: Er der forskel på tænd kabler og hætter alt efter hvor mange omdrejninger motoren kan gå ? Grunden til jeg spørger her, er at mange MCèr jo også kan tage mange omdrejninger, så måske i har noget viden bil folket ikke har. Min vandscooter er en Yamaha med en 1200 ccm der er god for 8000+ omdrejninger. så vil jeg kunne købe en form for universal tænd kabler, eller skal jeg ha nogle der kan yde noget ekstra??

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nitter
Nitter
5936 7700

Du skal først og fremmest købe et sæt originale tændkabler til din scooter, det grundet de skal absolut være vandtætte. Men jeg er næsten 100% sikker på de er fast monteret på tændspolen !!!

Forskellen på tændkabler har ikke noget og gøre med omdrejninger men at modstanden i kablerne skal være tilpasset den tændspole de er monteret på eller omvendt, det er tændspolen der er viklet til et tændkabel med en vis impedans. Passer de ting ikke sammen skal man ikke forvente tændspolen har et ret langt liv før der er overslag i den.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
madmax
madmax Trådstarter
108 9850

Tak for svaret Nitter. ja jeg er nok nød til at bide i det sure æble, og købe originalt. Det var det jeg pønsende på at undgå, da et sæt med 3 kabler løber op i 2700.- :-( 

Men tak for et kompetent svar :-) God weekend

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. køb af vandscooter i england/sverige
    Lav-Båd (13 svar)
  2. Ford Mondeo 2,0 2000 Hakker
    Lav-Bil (6 svar)
  3. vandscooter xl700
    Lav-Båd (5 svar)
  4. Tændkabler
    Lav-Bil (4 svar)
  5. Marstal 10 hk
    Lav-Båd (5 svar)
  6. motor hakker mystisk
    Lav-Bil (7 svar)
  7. Luftfilter og sportsbagpotte...
    Lav-Bil (6 svar)
  8. Marstal 14 HK 2 cyl. benzinmotor
    Bådmotorer (11 svar)
  9. Ændring af impulser
    Lav-Bil (4 svar)
  10. Nissan Primera vil pludseligt ikke starte
    Lav-Bil (45 svar)

Populært lige nu

1. Kan (og må man evt. selv?) Skifte denne stikkontakt?
    Lav-Hus (læst 257 gange)
  2. Bjælke dimensionering og understøtning
    Lav-Hus (læst 466 gange)
  3. Overligger C18 spærtræ
    Lav-Hus (læst 175 gange)
  4. Hvad gemmer sig bag mine fuger i murværket?
    Lav-Hus (læst 263 gange)
  5. Placering af teknikrum
    Lav-Hus (læst 249 gange)
  6. isolering af gulv
    Lav-Hus (læst 293 gange)
  7. Dæmpe bipper (buzzer) lyd i et multimeter
    Lav-Hobby (læst 210 gange)
  8. Øverste eller nederste rem i vatter
    Lav-Hus (læst 358 gange)
  9. Reparation af Monana møbel
    Lav-Hobby (læst 373 gange)
  10. Nyt hobbyrum i garage
    Lav-Hus (læst 290 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med