Akku hækkeklipper, klinge kører ikke ?

Da jeg var i gang med at klippe hæk, stod klingerne pludselig stille; men motoren kørte stadig. Jeg stoppede arbejdet, og undersøgte om der sad noget i klemme i klingerne.
Det gjorde der ikke, så jeg sklldte den ad for at tjekke tandhjul osv. Det så fint ud, og klingerne bevægede sig når jeg drejede på tandhjulet. Samlede den igen, men den virkede stadig ikke.

Kan der være sket det, at akslen bare "fiser" rundt i drivhjulet, fordi den har været overbelastet. Og kan man skifte sådan noget, eller er det mon bedre at købe en ny   

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, man skal ikke ofre en "herregård" hvis det er en billig klipper, men fejlen må da kunne findes. Det med at tandhjulet sidder løst kan udmærket være årsagen. Prøv at afmontere det og se om der er knækket en not, rørstift eller lignende.


Søren O

Der er formodentelig ikke nogen glidekobling i de nyere modeller hækkeklipperre. Derfor er det nok tandhjulet på motorakslen der er flækket så det sidder løst. Har med held sølvlodet et tandhjul på en maskine sidste år, men har du ikke de grejer til det skal der en ny motor til og det er ikke sikkert det kan svare sig hvis det overhovedet er muligt og få en leveret.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis