Forankringsgrunder nødvendig?

Hej,

Jeg skal have frisket mine vægge (vandskurede) op med en gang Flügger Flutex 5. 

Vi har monteret nye dåser til stikkontakter samt lavet lidt rillefræsning. Vil I mene, at jeg skal lige gå rundt med en pensel og give lidt forankringsgrunder inden jeg maler eller er det så små områder, at det ikke er nødvendigt?

Hvis det ikke er nødvendigt - hvor stort et område skal være ny vandskuret førend forankringsgrunder er nødvendig?

Hilsen Torben

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg bruger altid forankringsgrunder ved sugende overflader,på den måde undgår du også farveforskelle.


bh
optisana skrev den 06-07-2017 08:12:19

Jeg bruger altid forankringsgrunder ved sugende overflader,på den måde undgår du også farveforskelle.

 Ok - det kan jeg godt "forstå". Hvis der er lavet et enkelt lille strøj fra pudsefiltet på den malede væg udenfor kontakten, er det så også en "sugende overflade" som behøver forankringsgrunder? - der er malet et par gange før på stedet.

Hilsen Torben

Hvis det er et meget tyndt strøg,så prøv at fjerne det meste,f.eks med groft sandpapir,men forsigtigt,hvis væggen har været tapetseret.Lidt nysgerrig,hvilken farve skal væggen have ?


bh

Spurgte til farven,for hvis du vil male væggen i en"svag" farve,gul m.m.er det en god ide,at male væggen hvid første gang,så undgår du farveforskelle.


bh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også