Feriepenge

Hans Kristian har fået feriebrev, hvor det fremgår på bagsiden, antal dage 25 og 8533,14 kr. feriepengene er optjent hos en arbejdsgiver. Hans Kristian blev syg den 24 maj 2016, og kom aldrig i arbejde igen. Nu er han på rehabiliteringsydelse.

Efter mit kendskab til ferieloven skal han holde 12,5 feriedage, svarende til 5 måneders ansættelse.

Og det beløb der står på feriebrevet. Man optjener 2,5 feriedag pr. måned.

Er det korrekt?

jvk
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ikke verdensmester i ferieloven. På min lønseddel står der feriedage og det er det antal dage jeg kan/skal holde ferie. Hvor får du de 5 måneder fra. hvis det er fra 1 jan til 24 maj, så skal du huske at ferieåret går fra maj - maj. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg mener også at det er 2,5 feriedag pr. måned. Men det kunne jo være at Hans Christians arbejdsgiver har haft ham " inde i systemet" i 10 måneder, så der derved er kommet til at stå 25 dage.

Ferieåret er som Erik skriver fra maj til maj, men "optjeningsåret" følger kalenderåret.

Søren O
jensviggo skrev den 05-07-2017 05:34:48

Hans Kristian har fået feriebrev, hvor det fremgår på bagsiden, antal dage 25 og 8533,14 kr. feriepengene er optjent hos en arbejdsgiver. Hans Kristian blev syg den 24 maj 2016, og kom aldrig i arbejde igen. Nu er han på rehabiliteringsydelse.

Efter mit kendskab til ferieloven skal han holde 12,5 feriedage, svarende til 5 måneders ansættelse.

Og det beløb der står på feriebrevet. Man optjener 2,5 feriedag pr. måned.

Er det korrekt?

Hvad er rehabiliteringsydelse? Er det ressourceforløbsydelse eller sygedagpenge du henviser til 

Hvad man kan gøre selv, skal man gøre det selv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis