Stålplader 2 sortering

Hej. Jeg er desværre endt i en sørgelig situation.

Har købt et større parti stålplader. Inden jeg købte dem, ringede jeg til firmaet for at høre hvad 2 sortering er.

Der blev sagt at der kunne forekomme ridser og mindre kosmetiske fejl. Jeg spurgte om der var buler, hvor svaret var nej.

Jeg bestilte pladerne og modtog dem. Da jeg begyndet at sætte dem op erfarer jeg hurtigt, at de har væsentlige buler og bølger fra fremtræk på valsen. 

Jeg kontakter firmaet og for nu pludselig en anden forklaring, at det er det man kan forvente når det er 2 sortering.

Hvem skal man have fat i for at få afklaret hvad det er 2 sortering eller burde være kasseret. Er der nogle generelle retningslinjer vedrørende hvordan sådanne plader skal karakteriseres?

Jeg købte 86 plader a 3 meter til beklædning af min stålhal, hvor 33 af dem overhovedet ikke ville kunne bruges😞.


Jeg har spurgt om de ville tage dem retur og at jeg i stedet køber nogle nye 1 sorteringsplader, men det vil de ikke.

 På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du står desværre nok ikke så stærkt, hvis du ikke har noget på skrift...

Men jeg ville da selv helt klart forvente at 2´sorterings plader kun havde kosmetiske fejl, såsom i farven og småridser, og måske lidt bøjede hjørner.

Men jeg synes da helt klart, du skal gå i flæsket på den, og i det mindste få den til at tage de helt ubrugelige plader retur.-.



Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har prøvet en forhandling, hvor de ikke svarer. Dernæst oplyser jeg dem at jeg agter at oprette en klage ved forbruger styrrelsen og advare andre  potentielle kunder på diverse sociale medier mod deres vildledende produktforklaringer. Så vågnede de op, dog kun for at anklage mig for at true😞. Jeg vil dog bare gerne kunne afslutte mit byggeprojekt.

Det må være nogen enormt store buler, siden du ikke kan bruge dem alligevel? Det er 2. Sort. Før i tiden hed det 3. Sortering, hvad der idag er 2.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis