Helt ny vandlås lugter!!

Hej. Vi har for et par måneder siden fået lavet nyt badeværelse, men vi døjer med at der lugter fælt fra badet meget ofte! Der er sådan en vandlås i hvor man kan tage en lille "spand uden bund" op, som så går ned et andet omvendt rør hvor i der er vand. Alting ser helt normalt ud og der er rigelig med vand i. Men alligevel så lugter det dernede fra! Forrige gang gik der 14 dage, så lugtede det af kloak i hele lejligheden! Og nu rensede jeg det i fredags, men allerede i dag er det begyndt at lugte dernede fra :-/ 

Hvad kan man gøre / hvad skyldes dette!?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal kontrollere om der står vand i den efter et stykke tid - nogle gange forsvinder det p.g.a. undertryk/vacum fra et andet afløb (udluftning for afløb  stoppet?)

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Og der er ikke umiddelbart noget der er stoppet :-/

Har du kontaktet VVS firmaet der har lavet det? De må stå inde for hvad de har lavet. Måske er det blot en "bagatel"


Søren O

Nej det har jeg ikke. Vi bor til leje, så før jeg gik videre med det, ville jeg lige høre om der er nogen der havde en god løsning / forklaring :-)

Annonce

Hvis afløbet er nyt og lugten kommer fra netop det, så er der er ikke andre muligheder end at der ikke er nok vand i vandlåsen. Ellers ville det ikke lugte så fælt derfra.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er du sikker på at "spanden" sidder rigtigt i? Nogle gange kan de forrykke sig lidt, og så er der fri adgang til parfumen     
Vores gulvafløb i badet kan ind i mellem blive trykket op, hvis der er under/overtryk i røret. Og "spanden" skal sidde rimeligt rigtigt for at slutte tæt, selvom den har en flad side så den ikke kan vendes forkert. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Der er med sikkerhed nok vand i :-) 

Der kunne måske være noget ift det med om den rykker sig, for jeg sørgede meget præcist for at den sad helt tæt da jeg rensede den, men alligevel så kan jeg mærke nu at der kommer luft op igennem efter nogle dage. Måske jeg sku prøve at tage den ud når jeg går i bad og se hvordan vandet løber ud, ift om det er for meget tryk på rørene. :-/

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis