Helt ny vandlås lugter!!

Hej. Vi har for et par måneder siden fået lavet nyt badeværelse, men vi døjer med at der lugter fælt fra badet meget ofte! Der er sådan en vandlås i hvor man kan tage en lille "spand uden bund" op, som så går ned et andet omvendt rør hvor i der er vand. Alting ser helt normalt ud og der er rigelig med vand i. Men alligevel så lugter det dernede fra! Forrige gang gik der 14 dage, så lugtede det af kloak i hele lejligheden! Og nu rensede jeg det i fredags, men allerede i dag er det begyndt at lugte dernede fra :-/ 

Hvad kan man gøre / hvad skyldes dette!?

8 svar
 Følg tråden
polobjørn
polobjørn
1695 4220

Du skal kontrollere om der står vand i den efter et stykke tid - nogle gange forsvinder det p.g.a. undertryk/vacum fra et andet afløb (udluftning for afløb  stoppet?)

polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Annonce
Josefine123
Josefine123 Trådstarter
36 2610

Der er som jeg skriver, rigelig med vand i den :-/

Josefine123
Josefine123 Trådstarter
36 2610

Og der er ikke umiddelbart noget der er stoppet :-/

Søren O
Søren O
3124 7000

Har du kontaktet VVS firmaet der har lavet det? De må stå inde for hvad de har lavet. Måske er det blot en "bagatel"

Søren O
Annonce
Josefine123
Josefine123 Trådstarter
36 2610

Nej det har jeg ikke. Vi bor til leje, så før jeg gik videre med det, ville jeg lige høre om der er nogen der havde en god løsning / forklaring :-)

Hvis afløbet er nyt og lugten kommer fra netop det, så er der er ikke andre muligheder end at der ikke er nok vand i vandlåsen. Ellers ville det ikke lugte så fælt derfra.

PinkHenrik
PinkHenrik
4531 6300

Er du sikker på at "spanden" sidder rigtigt i? Nogle gange kan de forrykke sig lidt, og så er der fri adgang til parfumen     
Vores gulvafløb i badet kan ind i mellem blive trykket op, hvis der er under/overtryk i røret. Og "spanden" skal sidde rimeligt rigtigt for at slutte tæt, selvom den har en flad side så den ikke kan vendes forkert. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Josefine123
Josefine123 Trådstarter
36 2610

Der er med sikkerhed nok vand i :-) 

Der kunne måske være noget ift det med om den rykker sig, for jeg sørgede meget præcist for at den sad helt tæt da jeg rensede den, men alligevel så kan jeg mærke nu at der kommer luft op igennem efter nogle dage. Måske jeg sku prøve at tage den ud når jeg går i bad og se hvordan vandet løber ud, ift om det er for meget tryk på rørene. :-/

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Lugt og larm
    Lav-Hus (3 svar)
  2. Vandlås i brusenicheafløb
    Lav-Hus (10 svar)
  3. afløb lugter jordslået
    Fyr og opvarmning (2 svar)
  4. Toilet lugter med gult/brunt vand
    Lav-Hus (20 svar)
  5. Problemer med lugtende toilet
    Lav-Hus (15 svar)
  6. Der stinker
    Lav-Hus (5 svar)
  7. Lugt af kloak fra gulvafløb, efter rensning
    Lav-Hus (16 svar)
  8. Vandlås problemer vaskemaskine
    Lav-Hus (4 svar)
  9. Endnu en lugt fra et afløb :)
    Lav-Hus (1 svar)
  10. Kloak-lugt fra afløb
    Lav-Hus (11 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også