Reparere en gl Wegnerstol

Hej til Jer.

Købte en træstol på loppemarked for mange år siden. Den havde fået lidt fugt i kanten af krydsfiner sædet så derfor er den ikke blevet brugt så meget. Ved et tilfælde fandt jeg ud af at det faktisk er denne stol https://www.ambientedirect.com/en/c...mp;aff=cri Og så blev den jo straks lidt interessant. problemet er at fineren rundt kanten af sædet har løsnet sig. hvordan limer man den fast igen så det ikke ses for meget. Men så limen kommer ind i alle sprækker. 

Ps. Stolen laves også med finersæde.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb en sprøjte og en stor kanyle til at sætte på sprøjten på apoteket. Fortynd trælim med en anelse vand (limen kan også bruges ren, alt efter hvor stor en kanyle du har købt) og brug kanylen til at komme ind i bunden af fineren med limen.
Du skal så have en måde at sætte fineren under pres. Enten tvinger eller bånd kan gøre det, og det er klogt at afprøve at du kan spænde det hele sammen inden du begynder at lime...   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej Henrik.

Tak for den ide. Den må prøves.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Måske er det også klogt at beskytte overfladen med malertape, rundt om kanten, så du ikke skal slibe, hvis limen finder en vej derop. 

Husholdningsfilm kan måske bruges her, til at presse det sammen med, dvs rulle husholdningsfilm rundt om det hele et par gange og  binde en knude på den modsatte side. Man kan sagtens skære en hel rulle husholdningsfilm over, så man har 2 smallere ruller, eller 3 :-)

Hej DLG.

Har godt tænkt på noget med afdækning. Tænker på noget gaffatape for at limen ikke skal hænge i mellemklodserne når jeg spænder med skruetvinger. Kan ikke rigtig se for mig hvordan jeg får køkkenfilm til at sidde der på det rå træ. Sædet skal under alle omstændigheder slipes så det bliver rent igen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Du kan fjerne 80-90 % af limoverskuddet med en fugtig klud, når limen trykkes ud af revner og sprækker efter du har spændt det sammen.
Hvis du har større revner (1-2mm) kan du bruge savsmuld til at "nulre" limen væk med, og samtidigt virker savsmulden som filler nede i revnen    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også