Kalkning på weber 280

Vi har totalt renoveret et "gammelt" landbrug fra 1854 - Huset er i 60érne blevet "ødelagt" og fået en klimaskræm i gulemaskinsten. Det passer ikke til det udtryk huset skal have og da hele huset også er blevet hævet 40 - 150 cm, så skal huset vandskures. 

Jeg har valgt at vandskuere i weber 280 - Jeg har brugt 280 til andre projekter og er glad for de egenskaber det har og 280 skulle være specielt godt til hæftning på gulemaskinsten. 

Nu er jeg dog kommet i tvivl om det endelige resultat. Troede jeg skulle male huset efterfølgende, men har fået lyst til at give det kalk. Er der nogen der har erfaring med at kalke ovenpå weber 280 som igen er ovenpå ikke sugende maskinsten? Når jeg læser og snakker med folk der kender lidt til kalk, mener de fleste det er en dårlig ide. Men weber skriver et sted, at man sagtens kan kalke på deres 280.. Nogen med erfaringer ud i dette? 


Med Venlig Hilsen 

Mikkel (Nyt medlem da mit gamle login er glemt... ) :-) 

 


Lim og dykker, så går det aldrig i stykker
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan godt kalke der på. Men problemet bliver det er hvert år du skal gøre det resten af livet. Vil foreslå cempexo eller skalcem i stedet for.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Kalk har nu bare et rigtigt smukt spil i sig som er meget om ikke umuligt at få med maling. Ved godt det skal kalkes oftere end malede, men hvert år er vidt alligevel i overkanten. Mener at have læst, at man skal indstille sig på at kalke hvert 4-6 år. 


Lim og dykker, så går det aldrig i stykker
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også