Opretning af køkkengulv.

Hej.

Jeg er har opsat nyt køkken i mit gamle, skæve hus. Nu skal jeg så have lagt mit Pergo Vinylgulv. Men da betongulvet er gammelt og temmelig skævt, vil jeg gerne have rettet det lidt op, inden jeg lægger Vinyl. Køkkenet står i vinkel op ad ydervægge. I den ene ende står sokkelen på betongulvet, men resten af sokkelen er klodset op, svingende ml 2 &10 mm. 

Nu er sådan et Vinylgulv kun 4,5 mm tykt, så jeg vil gerne nærme mig sokkelen de steder hvor der er højest. Hele gulvet "foran" køkkenet falder let ud mod hjørnet. Det drejer sig om ca 7 m2 der skal rettes op.

Klares det "bare" med selvnivellerende gulvspartelmasse a'la Lip 215 ? Og er der noget man skal være opmærksom på ?


Mvh


Carsten


Jeg kan ikke alt - men jeg arbejder på det...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver du har sat køkken op. Det var lidt ærgeligt, for oftest klodser man jo sokkel til elementer midlertyidig op, for derefter at trække en streg parallel med gulvet. Så kan man save efter stregen og sokkel passer til gulvet. Når du nu begynder at spartle op, bliver sokkel jo nemt lidt "væk" nede i gulvet.

Men ellers ja. Gulvet skal dog først primes, ellers trækkes vandet ud af spartelmassen meget hurtigt og du får dårlig resultat. Selv nivelerende betyder ikek at det går automatisk, der skal stadig arbejde med pigrulle og retskinne. Jeg har prøvet nogen gange uden at resultatet har været overbevisende. 

Man skal helst være 2 til opgaven så næste portion blandes endnu medens første portion lægges ud. Der er ikke lang "åbningstid" før det er for sent at rette i. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hmm.. Ja, det havde såmænd nok været allerbedst at jævne gulvet inden køkkenet blev sat op - men sådan blev det ikke..  :0\

Jeg har mod på at gå igang med at jævne. Er der forskel på, hvor nemme de forskellige "masser" er at arbejde med (producent/grov-/fin spartelmasse). Der skal jo et lag på, som går fra 0 til 8-10 mm.

Jeg er med på, at jeg nok ikke skal vælge en "hurtig", da jeg gætter på at den har endnu kortere bearbejdningstid..  ;0)


Jeg kan ikke alt - men jeg arbejder på det...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også