Spots i kantblokke

Hej,

Konen vil gerne have nogle spots i en kant som jeg skal lave i vores have, hvordan får man bedst monteret nogle spots i disse store blokke ? Er det bare igang med et kopbor til beton ? Hvordan sikrer man sig man ikke borer for dybt, spotsene skal jo helst flugte med selve blokken.

En helt anden løsning kunne være at montere et led strip på kanblokene på siden mod blomsterbedet men aner ikke om holdbarheden af disse selvom de er lavet til udendørs brug.

/donnib


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kopbor i beton blokke er ikke nemt. Det skal være specielle bor og boremaskine, det hele skal fastgøres og det skal vandkøles. Desuden skal man faktisk altid bore helt igennem for at få et hul, ellers står kernen tilbage og er svær at få hugget ud. Kan du ikke tage kontakt til fabrikken der laver kantblokkene, og få dem til at støbe et stykke flamingo eller lign. ind i blokkene, eller på anden måde lave et hulrum. Måske har de mødt opgaven før og har en løsning. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak @ev elmand, Ja det lyder ikke nemt og dit forslag lyder dyr eller ret og sagt ikke noget jeg har lyst til at betale...hmm jeg må lige overveje alternativerne. Det er trodsalt et blomsterbed  

Jeg må se om led strips eller bare gammeldags lamper stukket i jorden er vejen frem i stedet for at montere i kantblok.


 

Du kunne også bore hele vejen igennem og så 'bagstøbe' indtil du får den rette højde - men det hjælper ikke på opspændingsproblematikken :-o


 

Det rigtigt, det kunne man godt, faktisk findes der mange spots som har en kant dvs. de er ikke helt plan med blokken med ser stadigvæk rigtig flotte ud, det kunne man gøre men det ædnrer selfølgeligt ikke det faktum at jeg skal bore med et kopbor igennem 14cm beton


 

Jeg ved ikke lige hvilke kantblokke du har i tankerne. Men er de almindelig firkantede, er det da muligt selv at støbe de stk. der skal bruges til det. Så hardu alle muligheder. Men husk at det skal vibreres godt under støbning evt. med en slagboremaskine der hamrer ind imod formen. 

Du kan også flække en på langs med diamant klinge, skære og slibe med diamant klinge i de 2 halvdele indtil lampen kan sidde, hvorefter de limes sammen med fliselim.  Nemt NEJ. bliver konen glad for dig JA  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

@ev elmand det er helt almindelige kantblokke som denne https://www.xl-byg.dk/produkter/bel...m-graa.htm, ja de kan støbes men de bliver aldrig helt det samme. Din ide med at skære på langs er ikke tosset men som du selv siger er det nok ikke helt nemt men gevinsten er da ikke til at tage fejl af


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis