Hjælp til horn der ikke virker

Hej alle 

Jeg skal ha sat et horn på en havetraktor :) men kan simpelhen ikke få det til at virke .. jeg har byttet lidt om på ledninger for at prøve, men selvfølgelig blå med blå, og brun med brun, men når jeg sætte ledning til batteriet dytter den hele tiden, men den skal jo kun dytte når jeg trykker på knap ?? 

Hej alle  Jeg skal ha sat et horn på en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis vi nu tager dit eget indlæg, så er det kun den brune ledning som skal tilsluttes din hornkontakt. Du klipper den brune ledning over og forbinder de 2 ledningsender til hver sin pol på hornkontakten. Ved sikringen er det rigtigt at det også er den brune ledning der skal klippes over, og igen skal de 2 ledningsender forbindes til hver sin "ende" på sikringen.

Den blå ledning skal gå direkte fra hornet til stel, eller batteriets - pol.


Søren O

Du begynder med at skille det hele ad. Så starter vi fra begyndelsen.

 1. Et kort stykke ledning fra batteriet til sikringen.

2. Fra den anden pol på sikringen trækker du en ledning til den ene pol på hornkontakten.

3. Fra den anden pol på hornkontakten trækker du en ledning til den ene pol på hornet.

4. Fra den anden pol på hornet trækker du en ledning til stel på din traktor. For øvrigt bør du bruge blød           ledning i stedet for stift ledning, som lettere kan knække på grund af rystelser.

5. Tryk på hornkontakten, og hvis dit horn nu dytter, har du fulgt vejledningen. Hvis det ikke virker, så send     en besked til mig ved at trykke på kuverten ved mit navn.



fase

Det virker 😁😁😁 tak for hjælpen 

samme fremgangs måde gælder også hvis det nu var en lampe du ville montere, altid i serie med kontakt og strøm kilde, paralel montage som på tegningen kortslutter batteriet.

samme fremgangs måde som allerede skrevet gælder også for 230v

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis