Dørkplade til trailer - hvilken type

Hej

Inden bunden på traileren bliver alt for mør vil jeg gerne lægge en form for dørkplade i. Men hvilken type er bedst?

De traditionelle riflede aludørkplader tænker jeg er svære at koste af, og jeg har ikke  brug for skridsikkerhed i min lille trailer, Kan man i stedet bruge eks en rustfri plade - uden at det bliver for dyrt eller tungt. 

Hvilke godstykkelser skal man vælge for ikke at få buler i første gang der tabes en sten. 

Alle gode råd er velkomne.

Vh, Silas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå en glat alu-plade i 2- eller 3 mm tykkelse, afhængig af hvor "ond" du er ved din trailerbund. Hvis din bund er i orden nu, så støtter den en alu-plade rimelig godt.

Søren O

Du kan jo godt bruge en alu dørkplade, og så bare vende den "forkert" så det riflede kommer nedad.

Mener at dørkpladen er stivere end en glat plade...

Aluminiumsplade er for øvrigt nem at save med en "træ" rundsav, et pust WD-40 på plader hvor der skal skæres giver et finere snit, og ikke så stor risiko for at spånerne sætter sig i tænderne/klingen.

En rustfri plade er jo noget tungere, vel godt dobbelt så tung som en alu. i samme tykkelse.

Vi prøver igen, i morgen --

Min genbo lagde en 2mm galvaniseret plade oven på den traditionelle x finer plade, og det var han godt tilfreds med   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg købte en ny trailer i 1996, den blev beklædt med 0,75mm varmgalvaniseret plade i bunden (bukket helt rundt om træpladen) 

Galvaniseringen er ved at være slidt af midt på, men ellers er den stadig intakt.

Pladen gør det er nemt at skovle sand murbrokker og lignende af trailerne.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis