Installation af lysdæmper driver mig til vanvid

Hjælp! Forsøget at installere en Leddim 200 lysdæmper. Men kan simpelthen ikke få det til at fungere. 

Min tanke var fase i L og så den til lampen i dæmper. Intet i N og N og P (bruger ikke korrespondance). 

Men... Intet... 

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Står ikke i vejledningen, at nullen skal tilsluttes, og de to ledninger til lampen tilsluttes de to klemmer i midten.

fase

Der er umiddelbart kun en ledning til lampen og så fasen (den brune) - er det dem du vil sætte i midten og så nul ude til venstre? 

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.

Du skal lade ledningerne sidde, som du har sat dem.

Det du mangler er at forbinde N. Den skal bare luses ned til afbryderen nedenunder - lige som L er.

I vores verden er der en fase, den skal i nr. 5 ( den længst til højre på tegning ), så er der en tændledning til lampe, den skal i den næste Altså nr. 4. så skal lampens nul leder i nr. 2 og nulleder i installation i nr. 1. Det kan meget vel være sådan at nulleder til lampen( nr, 2 ) er forbundet i dæmper med nulleder fra inst ( nr. 1 ) Så kan du udmærket montere din lampe op på nulleder oppe i lampested. Men der skal en nulleder i nr. 1 for at det virker. 

Den eneste du kan undvære ud over det er nr. 3 P den skal bruge stil ekstern tryk hvis du vil have det til at tænde et andet sted. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det giver mening Erik! Lampens nulleder må være monteret i lampestedet - så jeg skal bare have sat nul til nr. 1, så bør det det fungere. 

Jeg prøver igen :-)

\Mikkel

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis