Kan den her cement-filler bruges til understrygning af gammelt tegl-tag?

Jeg står for at skulle understryge et gammelt tegl-tag fra 1938. Det ser ikke helt skidt ud, når jeg er oppe på loftet for at kigge på det. Og jeg har ikke mod på den helt store tur lige nu og her i mit liv. Derfor vil jeg gerne gøre det lidt nemt for mig selv. Tænkte på at bruge den her cement-filler https://www.maler-maling.dk/maling-indendoers/spartelmasse/spartelmasse-ude/cementfiller til understrygningen, så jeg hurtigt kan komme igennem det og udsætte den store tur til om et par år. 

Hvad siger I til det, er det et anvendeligt materiale til understrygningen? 

Tak på forhånd for input.


-
Jeg fifler med robotteknologi, CNC skæring, 3d printning ... Har lige opdaget en verden af mulighed vha det rette værktøj og sindelag.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det tror jeg ikke bliver godt, brug noget mørtel..

Og er det ikke så påtrængende, så vent et par år og giv det så den store tur, hvis det passer bedre ind i dit liv.-.-


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg understrøg mit tag for et par år siden, og fik et par triks af min murer.
 
Brug svag mørtel, da det er vigtigt at det er understrygningen der knækker frem for teglen.
For at forbedre vedhæftningen, kan du lave en "maling" af fliseklæb som du smører ud med en pensel, dagen før du bruger mørtel, fordi det er ret svært at "lægge" mørtelen på, inde under spærene og helt oppe i kip.
 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også