Opsætning af brusesæt uden boring i badeværelse

Hej alle.


Er det muligt at sætte et brusesæt op i bad, f.eks. med silicone istedet for at bore huller?


Henrik W.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ja da ... men det holder ikke i længden. brug montagelim


 

Det var ikke den store success. Montagelimen var meget glat og fik beslaget til at glide nogle cm ned efter jeg havde påført det og holdt den på plads i nogle minutter. Nu 48 timer efter hvor det angiveligt skulle være hærdet, kunne jeg pille det af uden problemer. Limen er også lige til at kradse af. Er det en dårlig lim jeg har brugt, eller er det fordi jeg prøver at sætte en forkromet dims fast på en meget glat flise?


Henrik W.
Hvad endte din udfordring med?
Jeg står netop i samme situation hvor jeg vil lime en bruserstangs holder til vægfliser i stedet for at bore huller i de nyopsatte fliser og dermed også den nye vådrumsmembran.
Jeg har tænkt mig at bruge 'Tec 7' til opgaven og kan ikke forestille mig andet end at den bør være den perfekte løsning.
Tec7 forbliver fleksibel, og man kan derfor vride beslaget af stille og roligt.

Der skal bruge et produkt som "no more nails vandfast" eller tilsvarende.

Beslaget hænges op først, og selve stangen sættes først op dagen efter.

Flisen skal naturligvis være helt ren og tør først.

Det eneste helt rigtige er dog skruer.

Elektronikteknikeren
Jeg bruger dette både til hjørnehylde og brusestang, blev sat op for ca 8 år siden og sidder endnu :-) har iøvrigt også sat gardinstang op på plastic vindue og det virker også.
Jeg ville også bore i fugen og sætte skruer i. Hvis du finder en lim der holder, er der risiko for at du ødelægger fliserne når stangen skal udskiftes. Så vil du have et reelt problem. Det vil være meget lettere at reparere fugen.

Du skal ikke være så ked af skruehullerne. Når stangen skal udskiftes, bruger du de samme huller igen. ​Brusekabinen skal næppe bruges til anden end ​brusekabine.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis